Acum la Digi FM SALVATORE GANACCI FEAT. ENYA & ALEX ARIS - Dive (Radio Edit)

CFR și dragostea de... șine! - Nou scandal la CFR! Director demis, ce s-a făcut până acum?

69749116_2775091672525683_767425366334636032_n

Aproape toți șefii de la Căile Ferate Române, premieri, miniștri ai Transporturilor și alți oficiali au afirmat, în ultimii 30 de ani, că e nevoie de predictibilitate, de continuitate, de bugete pe termen lung pentru ca românii să ajungă, în sfârșit să circule cu trenuri de mare viteză pe o infrastructură modernă. În vară, actualul ministru demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, anunță că 160 de kilometri de pe Coridorul 4 feroviar vor fi modernizati până la sfârșitul anului.

„În execuţie avem tot Coridorul 4 în momentul de faţă, mai puţin secţiunea Braşov - Sighişoara, unde avem contestaţie. Tocmai de asta am şi militat pentru acea ordonanţă privind achiziţiile pe care am primit nenumărate observaţii de la Ministerul Justiţiei, tocmai pentru a putea semna contractele mai repede. În rest tot Coridorul 4 este în modernizare. Anul acesta vom mai finaliza 160 de kilometri pe tronsonul Coşlariu - Simeria până la Gurasada. Deci Coridorul 4 practic va fi modernizat şi se va circulă cu viteză, aşa cum am circulat şi pe acest tronson Bucureşti - Constanţa: 160 de kilometri la oră pentru transportul de călători şi 120 de kilometri pentru transportul de marfă".

Declarația a fost făcută de ministrul demis al Transporturilor, la finalul vizitei pe care a făcut-o asta-vara într-un tren de călători InterRegio pe traseul Bucureşti-Constanţa. Răzvan Cuc s-a declarat mulțumit de condițiile din tren și a concluzionat că... merită să venim cu trenul la mare.

„Am decis să fac această călătorie cu operatorul naţional de transport feroviar tocmai pentru a vedea exact cum arată condiţiile de circulăţie pentru turiştii care vin la mare. Am venit cu un tren care a fost modernizat în 2018 în România, asta e foarte important, şi toate investiţiile pe care le va derula de acum înainte CFR Călători pe partea de modernizare de vagoane, de locomotive, se vor face în România. Am fost mulţumit de condiţii. Am făcut o inspecţie în tot trenul să văd toaletele cum sunt, totul a decurs conform aşteptărilor, adică foarte bine. O călătorie de două ore, 225 de kilometri. Eu cred că merită să venim cu trenul la mare.”


sursa: CFR Infrastructura

MODERNIZAREA PE ALTE TRONSOANE, CÂND?

Tronsonul București-Constanța este un exemplu frumos de reușită. Puțini știu că poți face cu trenul până la mare mai puțin de două ore, ne-a declarat Adrian Vlaicu, șef deparatament Marketing-Comunicare CFR Călători.

„Din 2014, mergem cu două perechi de trenuri spre litoral din capitală, cu 160 de km/h. Puțini știu asta. Lucrurile au evoluat și aici. Și noi sperăm să evolueze în toată țara. E adevărat, lucrurile trebuie făcute și eforturile sunt mari. Infrastructura feroviară n-o putem repara de azi pe mâine. Sistemul trebuie, deși suntem societăți separate, privit în ansamblu. Un călător mulțumit, chiar dacă nu-i merge puțin aerul condiționat în vagon, apoi pornește sau îl zdruncină puțin, dacă face București-Constanța în două ore… e ok. Dacă ar face acest drum în 6 ore, acea mică problemă a vagonului se transformă într-o mare problemă”.

Sursa foto: CFR Infrastructura

Cert este că șefi ai CFR SA vor avea de rezolvat foarte multe probleme, pentru că există o serie de restanţe de la predecesori. O moștenire greu de gestionat. Fără continuitate, însă, va fi din ce mai greu. În curând se împlinesc 30 de ani de la revoluție și pe la ministerul transporturilor au trecut aproape 30 de miniștri! Bilanț greu de egalat!

Că este nevoie de continuitate, recunoaște, elegant ce-i drept, și Adrian Vlaicu, șef deparatament Marketing-Comunicare CFR Călători in exclusivitate pentru știrile Digi FM.

„Fiecare țară își adoptă o politică de transporturi, pe care o pune în practică. Cel puțin în domeniul feroviar nu este o politică de 4 ani, ci de cel puțin 10-12 ani. Când o țară își propune să-și dezvolte un sistem feroviar trebuie să se gândească nu la 4 ani, nu la 6 ani, de la 10 ani încolo. O investiție într-un material rulant nou nu o gândim pentru 4 ani. Se gândește de la 10 ani încolo. Intervin apoi modernizările, modificările și adaptările unității respective care pot prelungi durata de viață. Deci lucrurile se pot dezvolta. Dacă există continuitate? Exact, dacă există continuitate”.

În logica „firească” a continuității, pe 21 octombrie, directorul CFR SĂ e demis brusc de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Continuitatea se oprește la contracte care trebuie semnate. Chiar și la ordinul unui ministru aflat pe ultima sută de metri în funcție și chiar dacă sunt contestate în instanță.


sursa: CFR Infrastructura

Despre continuitate și despre bugete multi-anuale a vorbit tot anul acesta în exclusivitate pentru Știrile Digi FM și directorul tocmai demis de la CFR S.A, Constantin Axinia.

00:00

Axinia a fost demis de Consiliul de administratie al CFR in timp ce se afla in concediu medical. Motivul...fostul sef al CFR SA trebuia sa plece pentru ca nu ar fi vrut sa semneze un contract de modernizare pentru o parte din calea ferata, dar care fusese atacat in instanta si pentru care nu exista o hotarare definitiva.

Anul acesta, CFR a anunțat ridicarea a jumătate dintre restricțiile de viteză care făceau că sute de mii de călători să piardă timp pe căile ferate. Ce se va întâmpla mai departe? E nevoie de bani, iar lucrările vor continua inclusiv pe tronsoanele din Ardeal, a declarat pentru Știrile Digi FM, Constantin Axinia, directorul demis de al CFR S.A.

00:00

Directorul demis al CFR, Constantin Axinia anunță că va contesta în instanță decizia prin care a fost înlăturat din funcție. Până atunci, lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare și a materialului rulant ar trebui să continue, chiar cu un nou ministru la Transporturi și cu ce bani rămân după rectificarea bugetară. Un buget pe termen lung pentru căile ferate nu e de așteptat prea curând, deși e cerut de toți cei din sistem.

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
MELANIA
Melania Medeleanu: Lucrurile se pot schimba dacă noi căpătăm încredere
zuckerberg yacht
Yahturile miliardarilor din domeniul tehnologiei, de la Mark...
maria cârneci
Maria Cârneci, despre cum a început povestea de dragoste cu soțul...
Palatul construit pe malul Mării Negre, la Gelendjik/ Foto: Captură video Youtube
Imagini inedite din „palatul de un miliard de euro al lui Putin”...
Pe aceeași temă
cfr-calatori-696x464
Angajați de la CFR, prinși băuți la serviciu. Un paznic de barieră avea o alcoolemie de 1,39...
ambasadoarea sua kathleen kavalec
Ambasadoarea SUA la București, drum cu trenul la Suceava: "Călătoria a fost cu o oră mai...
tren, iarna
Trenurile circulă cu restricţie de viteză, în mai multe zone, din cauza zăpezii şi a viscolului
Cale ferată, feroviar, șine, trenuri
Trenurile de pe magistrala București-Constanța, suspendate din cauza ninsorii și a viscolului...
Te-ar putea interesa și
CFR trenuri internaționale, feroviar
Ceferiştii de la infrastructură suspendă temporar greva
CFR Marfă, tren, locomotivă, transport feroviar
Cale ferată România – Ucraina: CFR Infrastructură a lansat licitație pentru electrificarea...
CFR Marfă, tren, locomotivă, transport feroviar
Mecanic de locomotivă din Buzău a fost prins la serviciu sub influenţa canabisului, în urma...
DIGI FM OFERĂ VACANȚE FARĂ SFÂRȘIT
Digi FM oferă Vacanțe fară sfârșit
Partenerii noștri
Digi24 BBC: „Nu a fost un eșec. A fost trădare!” Un comandant ucrainean povestește cum rușii au invadat Harkovul trecând granița nestingheriți
BBC: „Nu a fost un eșec. A fost trădare!” Un comandant ucrainean...
DigiSport Tottenham - Man. City 0-0, ACUM pe Digi Sport 1. Radu Drăgușin, titularizat de Postecoglou
Tottenham - Man. City 0-0, ACUM pe Digi Sport 1. Radu Drăgușin...
PeRoz Cu ce efect secundar s-a ales regele Charles după tratamentul contra cancerului. Tocmai i-a oferit prințului William un rol important
Cu ce efect secundar s-a ales regele Charles după tratamentul contra...
Film Now Regizorul "Mad Max", despre tensiunile dintre Charlize Theron și Tom Hardy: "Doi actori foarte diferiți". Ea, "incredibil de disciplinată", el, rănit, dar strălucitor
Regizorul "Mad Max", despre tensiunile dintre Charlize Theron și Tom...
Digi World Misterul locului în care a fost pictată Mona Lisa a fost rezolvat. Indiciile care au dus la poziționarea exactă a capodoperei lui Da Vinci
Misterul locului în care a fost pictată Mona Lisa a fost rezolvat...
Stirile Kanal D Unde și la ce oră se vor publica subiectele pentru Evaluarea Națională 2024 la Limba Română citit pentru clasa a 2-a
Unde și la ce oră se vor publica subiectele pentru Evaluarea Națională...
ProFM Loredana Groza, val de comentarii acide după ce s-a pozat în pantaloni super scurți: „Doamne fereşte, poza asta este prea de tot!”
Loredana Groza, val de comentarii acide după ce s-a pozat în pantaloni...
Digi Life Italia va avea un tren de lux numit „La Dolce Vita Orient Express”. De când va circula. Creştere uluitoare de preţ cu 75% în 16 luni
Italia va avea un tren de lux numit „La Dolce Vita Orient Express”. De...
Ultimele știri din matinal
testul ana baniciu
De la pofte de sarcină la numele bebelușului: Ana Baniciu a dezvăluit totul la Digi FM
marius moga digifm
Marius Moga: "Tata a zis: Vreau să nu se mai vorbească pe la colțuri! Ne facem o casă dom...
minelli IMG_91072
Minelli: De la "Mariola" la "Bug a Boo", concerte pentru milionari și o surpriză pentru un...
florin negruțiu
Florin Negruțiu și detectorul de minciuni de la AUR
Ultimele știri
muzeul national de istorie
Noaptea Muzeelor, ediția aniversară, va fi umbrită de proteste
Fresh cherries in box at a farmers market
Cât costă 1 kg de cireșe în 2024. De ce nu scad prețurile, deși este un an de producție foarte...
Playing,Games,Of,Chance,,Lotto-concept.,Completing,A,Lottery,Ticket.romania,,Bucuresti.
Loto 6/49. Un pensionar din București a câștigat premiul cel mare cu o variantă simplă. Ce...
Donald Trump
Un nou sondaj îl arată pe Donald Trump câștigător în 5 din cele 6 state decisive, cu cinci...