CFR a început o anchetă după ce un tren cu 50 de călători ar fi rămas fără frâne și nu a putut opri într-o gară. Este vorba de o așa numită „săgeată albastră”. Ca să oprească, mecanicul a traversat vagonul, de la unul dintre posturile de control, la celălalt.
Iulian Măntescu, liderul Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, spune la Matinalii Digi FM că mecanicul avea experiență și exclude varianta călătorilor potrivit căreia mecanicul nu știa de unde să acționeze frâna de mână:
Puteam să vorbim astăzi despre un eveniment mult mai grav, dar eu zic că mecanicul până la urmă a acționat, a avut tărie de caracter și experiență și a rezolvat problema, în final. Nu cred că se pune problema să vorbim că mecanicul nu a știut unde este frâna de mână. Este posibil ca șeful de tren sau conductorul să fie fără experiență. Nu cred că un mecanic de locomotivă ar fi spus „Salvați-vă că murim”. Putem discuta aici despre niște declarații ale martorilor care erau panicați
Liderul de sindicat Iulian Măntescu nu exclude posibilitatea ca astfel de incidente să se repete. De 30 ani guvernanții au evitat să investească în infrastructura feroviară, iar trenurile care circulă pe șine sunt vechi:
Trenurile sunt sigure. Problema este că aici discutăm despre o subfinanțare de 30 de ani a întregului sistem feroviar. Până în 2012 statul nu a alocat bani pentru această infrastructură. Din 2012 a început să aloce bani pentru mentenanță, întreținere, dar alocă foarte puțini bani. Suntem singura țară care nu am reușit să achiziționăm, pe bani europeni, material rulant nou.
Poți asculta aici întreaga intervenție:
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!