Mircea Miclea, psiholog, profesor la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca și fostul ministru al Educației, a fost invitat la Matinalul Digi FM. El a vorbit despre cât este de important ca școlile să rămână deschise, deoarece unitățile de învățământ nu ar reprezenta un pericol de răspândire al epidemiei de coronavirus.
Mircea Miclea a abordat subiectul învățământului online, despre care spune că ar trebui combinat inteligent cu cel față în față.
Ce cred că ar trebui făcut acum este o combinare inteligentă a învățământului online cu învățământul față în față. Școlile trebuie să fie ultimele instituții care se închid. Și primele instituții care se deschid. Învățarea față în față trebuie să fie prioritară. Numai ceea ce nu se poate face față în față se va face online, asta în condițiile în care noi nu am pregătit învățământul online. Viitorul este al unui învățământ de tip hibrid. Evident că ai nevoie de învățământ față în față. Pentru că în sala de clasă înveți să îți dezbolți capacitatea de a rezolva conflicte, capacitatea de a interacționa, leadership-ul. Nu îți poți dezvolta leadership-ul între patru pereți cu un laptop în față.
Matinalii Digi FM au fost curioși să afle părerea fostului ministru al Educației despre profesorii care refuză să facă ore online din cauză că ar putea fi înregistrați de către elevi.
Cred că e o greșeală să te superi că ai fost înregistrat. Tu prestezi o activitate în folosul binelui public, prin urmare e o activitate publică. Dar dincolo de aceste lucruri, cred că problema majoră este formarea inițială a cadrelor didactice. Acum 10 ani scriam că trebui format prin masterat didactic, prin acel masterat ai timp să îl formezi în noile tehnologii. Din păcate, profesorii actuali nu au avut o formare în noile tehnologii digitale. Prin urmare, rezerva lor față de aceste tehnologii este explicabilă.
Mircea Miclea crede că școlile ar trebui să rămână deschise, deoarece unitățile de învățământ nu ar reprezenta un pericol de răspândire al epidemiei de coronavirus.
Nu are nici o legătură cu pandemia această trecere la învățământul hibrid. Ea corespunde modului în care este formată mintea acestei generații digitale care interacționează zilnic cu conținutul online.
Înainte de a începe școala, proporția copiilor de vârstă școală printre persoanele infectate cu COVID era de 6,18%. După o lună și jumătate de școală, am ajuns la 6,53%. Adică, altfel spus, după o lună și jumătate de școală nu a crescut rata de infectare la această categorie nici măcar cu jumătate de procent. Uitați-vă la ce se întâmplă în Franța și în Germania, unde e aproape lockdown, dar școlile rămân în continuare deschise. Școlile trebuie, pe cât posibil, să rămână deschise. În ceea ce privește tezele, esența este în primul rând să predăm și după aceea să evaluăm. E o falsă problemă în ceea ce privește tezele. Nu tezele sunt esențiale, ci cât învață copilul.
Poți urmări aici întregul interviu cu Mircea Miclea:
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!