Un avion din 8 a avut întârzieri considerabile în luna iulie, iar turiștii au fost nevoiți să aștepte zeci de minute în aeroporturi. Cele mai multe zboruri care nu au respectat orarul de plecări au fost din București spre Tenerife ori Palma de Mallorca sau Antalya și retur.
Potrivit unui comunicat al AirHelp, compania care se ocupă de recuperarea compensațiilor pentru zborurile cu probleme, cea mai mare întârziere, de 15 ore, a avut-o cursa charter Timișoara-Antalya, operată de compania turcească Freebirds Airlines.
Defectarea unei aeronave a afectat 180 de pasageri ce urmau să plece în vacanță pe litoralul turcesc și alți 100 de turiști care urmau să se întoarcă din concediu.
Situația s-a repetat la câteva săptămâni distanță, pe aceeași cursă charter operată de aceeași companie aeriană, când 180 de turiști români au fost nevoiți să aștepte în jur de cinci ore îmbarcarea pe zborul spre Antalya.
În cazul unei întârzieri mai mari de trei ore, a anulării sau suprarezervării unui zbor, pasagerii au dreptul să ceară despăgubiri de până la 600 de euro.
În ultimii trei ani, peste 120.000 de pasageri români au fost afectați de zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. Dacă fiecare ar aplica pentru despăgubiri, suma ar depăși 34 de milioane de euro!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!