Brandul romanesc DIGI / RCS&RDS este prezent in topul global al celor mai valoroase branduri de telecom, conform raportului publicat astazi de Brand Finance, cea mai mare firmă independentă de evaluare și strategie de brand. Cu o valoare de 237 milioane USD si un rating AA+ al fortei brandului, DIGI a urcat 8 locuri, pana pe locul 174. Pe langa o pozitie de piata semnificativa in Romania, DIGI inregistreaza o crestere accelerata in Spania si Ungaria, fiind prezent si in Italia.
AT&T isi mentine pozitia de lider
Firma americana AT&T si-a mentinut, pentru al treilea an consecutiv, titlul de cel mai valoros brand de telecom global – cu o valoare de 87 miliarde USD, si cu investitii majore in retelele LTE si U-verse, precum si in tehnologie 5G.
David Haigh, CEO Brand Finance, comenteaza:
“Fara niciun dubiu, 5G este in centrul atentiei; urmatoarea generatie de tehnologie wireless va oferi capacitate si viteza de download care va atrage toti jucatorii din industrie. AT&T conduce in aceasta cursă, previzionand 1,3 miliarde de utilizatori de 5G pana in 2023. Scaderea veniturilor din traficul de voce va fi mai mult decat compensata de mobile data, acesta fiind un stimulent pentru brandurile de telecom sa-si modernizeze retelele cu tehnologie LTE."
Telecomurile europene urcă in clasament
66 de branduri europene sunt prezente in Brand Finance Telecoms 300 2019, cu o performanta notabila a Deutsche Telekom – cel mai valoros brand european de telecom, cu o valoare de 46,2 miliarde USD. Succesul brandului german este dat in primul rand de abordarea inovativa si de serviciile cu tehnologie IoT (Internet of Things) in Europa si USA – intr-un ecosistem de parteneriate cu lideri globali in IoT si securitate digitala. Deutsche Telekom mizeaza pentru crestere atat pe piata sa originara (Germania) cat si pe piata nord-americana. Podiumul european este completat de Vodafone (crestere 14% pana la 21,3 miliarde USD) si Orange (scadere 5% pana la 21 miliarde USD).
Vodafone avanseaza
Brandul britanic Vodafone urca in clasament, de pe locul 10 anul trecut, pe locul 7 anul acesta, cu o valoare de brand de 21,3 miliarde USD – evoluand cu succes dintr-un jucator mobile-only catre "quadruple play" (voce, video, data si wireless). Sporul de valoare incorporeaza si asteptarile de crestere in Europa (in special in Germania si Europa Centrala si de Est) ca urmare a achizitiei activelor europene ale Liberty Global.
Orange ramane in top 10 branduri de telecom
Chiar dupa o scadere a valorii brandului cu 5%, Orange isi pastreaza locul 8 in clasament. Activand intr-un mediu foarte competitiv, Orange ramane unul din cei mai buni furnizori de internet mobil – si a atras atentia industriei cu recentul anunt ca va construi impreuna cu Google un cablu privat de comunicatii care va lega Statele Unite si Franta pe sub Oceanul Altlantic; in 2020, acest cablu va asigura Orange o capacitate de "peste 30 terabits per second, per fibre pair".
Cele mai valoroase branduri regionale
Cu o valoare de 8,3 miliarde USD si un rating AAA, gigantul Etisalat ramane cel mai valoros brand de telecom din Orientul Mijlociu si Africa de Nord – intrand pentru prima oara intre primele 20 de branduri globale. Cu operatiuni in 15 tari din regiune, Etisalat are cel mai bogat portofoliu de branduri regionale, incluzand Mobily, Ufone, Maroc Telecom, si PTCL.
América Móvil a anuntat recent achizitia operatiunilor din Guatemala si El Salvador care au apartinut operatorului spaniol Telefónica S.A. Cu aceasta miscare, América Móvil, care detine puternicul brand regional Claro (locul 30, valoare 5,9 miliarde USD), isi consolideaza mai departe pozitia de leadership regional si adauga inca 4 milioane de utilizatori la baza sa de clienti.
Brandul Reliance Jio domina piata din India – este nou intrat in clasamentul Brand Finance Telecoms 300, pe locul 44, cu o valoare de brand de 3,5 miliarde USD si un remarcabil rating AAA.
Brand Finance Telecoms Infrastructure 10 2019
In completarea clasamentuluii celor mai valoroase branduri din telecom, Brand Finance publica si raportul Brand Finance Telecoms Infrastructure 10 2019, care grupeaza cele mai valoroase branduri de infrastructura in telecomunicatii. Acest clasament este condus de brandul chinez Huawei, evaluat la 62,3 miliarde USD, cu o crestere remarcabila de 64% fata de anul trecut. Ramane de urmarit cum va naviga acest brand criza reputationala generata de masurile de securitate impuse impotriva sa de SUA.
In acelasi clasament, cunoscutul brand finlandez Nokia isi mentine a treia pozitie, cu o crestere de 17% a valorii, pana la 9,8 miliarde USD – o dovada a succesului reinventarii acestui brand, care a devenit un furnizor important de echipamente de rețea, continuand in acelasi timp sa-si licentieze numele in domeniul tehnologiei.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!