Pe lista de priorități a ministerului se află și "Modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Frontieră (91 km linie c.f). Potrivit CFR Infrastructură, în prima etapă proiectul prevede refacerea podului Grădiștea pentru redeschiderea circulaţiei, iar pentru etapa a II-a lucrările de modernizare a liniei București Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Frontieră. Termenul de finalizare este, însă, 2019.
București - Giurgiu, știu că și asta e o problema. Este în studiu de fezabilitate. O să începem cu podul în 2019, după care facem modernizarea liniei de contact.
Tot anul acesta este programată, potrivit CFR Infrastructură, revizuirea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat, componentă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean. Acesta include 107 km de linie de cale ferată simplă neelectrificată, 11 staţii şi 9 halte. La fel, studiul de fezabilitate pentru „Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor( ce cuprinde 157,9 km de linie ferată, 10 staţii şi 12 halte), precum și studiul de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Arad - Timişoara- Caransebeş (155 km linie c.f., 13 staţii c.f. şi 10 halte de mişcare).
De asemenea, tot în 2018, se are în vedere semnarea contractelor pe secțiunea Brașov - Sighișoara (120 km), obiectiv condiționat de finalizarea licitațiilor fără contestații pe cele 3 subsecțiuni (Brașov-Apața, Apața-Cața și Cața-Sighișoara).
Iar, legat de coridorul sudic, și acesta ne interesează pe toți, spune Ion Gavrilă
Legat de coridorul sudic, avem studiu de fezabilitate de la Arad până la Caransebeș-care e în revizuire, iar Caransebeș- Craiova-Calafat se lucrează la el. Trebuie să stabilim câștigătorul.
Cât privește modernizarea şi construcţia liniei de cale ferată "București Nord - Aeroport Internațional Henri Coandă București (19,4 km)" , termenul limită de depunere a ofertelor a fost 12 aprilie 2018.
Așadar, linia directă de cale ferată dintre Aeroportul Otopeni şi Gara de Nord rămâne la stadiu de proiect, deşi era unul dintre angajamentele României pentru organizarea Campionatului European de Fotbal din 2020. Directorul general al CFR SA Ion Gavrilă spune că aproape sigur proiectul nu va fi gata pentru eveniment. Iar, în cel mai bun caz, suporterii vor fi transportați cu autobuzele
"Legat de aeroport, ne-am propus să modernizăm în 2019 acea haltă, iar de la halta Otopeni până la aeroport intenţionăm să facem o şosea cu autobuze. Avem în vedere să realizăm ambele variante, dar 90% nu se va concretiza"
Dacă vrei să citești toate materialele Campaniei Știrilor Digi FM, le găsești aici.
Sursa foto: CFR Pro Infrastructura
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!