Cât privește Coridorul 4 paneuropean, anul acesta se dorește finalizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe 136,35 km de cale ferată, pe loturi aferente secțiunilor Sighișoara - Coșlariu și Coșlariu - Simeria, cu excepția intervalelor Podul Mureș - Coșlariu, Orăștie - Simeria și sistemul ERTMS- sistemul tehnic european de management al traficului și control al vitezei trenului. (Coridorul IV Pan-European are 2.000 km și cuprinde traseul Nurnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Sighișoara - Brașov - București-Constanța.)
Referitor la acest proiect, stadiul fizic de execuţie pe loturile Sighişoara - Aţel, Aţel - Micăsasa, Micăsasa - Coşlariu, Coşlariu - Vinţu de Jos, Vinţu de Jos - Simeria este cuprins, în prezent, între 85% şi 99%, potrivit club feroviar. Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, a solicitat însă constructorilor menţinerea ritmului de lucru şi a gradului de mobilizare, pentru a se încadra în graficele de execuţie.
Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare aferente celor două secțiuni, Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, vor contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilitătii sustenabile pe secțiunea Frontieră Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighișoara - Brașov, prin creșterea vitezei de circulație la 160 km/h, reducerea duratei de transport, creșterea siguranței feroviare, și prin îmbunătățirea gradului de confort oferit călătorilor în stațiile de cale ferată.
Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA este de 2,91 miliarde lei (630 milioane euro). Iar ordinul de începere a lucrărilor va fi emis la începutul lunii iunie 2018, după predarea amplasamentelor.
Până acum, pe Coridorul 4 paneuropean feroviar au fost realizate modernizări pentru ca trenurile să circule cu viteza de 160 km/h între București și Constanța (225 km), precum și între București și Predeal (140 km). Singura porțiune din Coridoul IV aflată încă în pregătire este Predeal - Brașov - Sighișoara.
Proiectul, coordonat de către Ministerul Transporturilor, este finanțat din fonduri europene prin programul POIM și prevede reabilitarea infrastructurii liniilor curente și directe din stații, a macazelor și a altor linii din stații, conform noii configurații a stațiilor aprobată în etapă Studiului de Fezabilitate.
De notat că CFR Infrastructură a efectuat, anul acesta, între Curtici și Arad un test de probă cu o locomotivă dotată cu echipament computerizat, în vederea verificării modului de funcţionare a noilor instalaţii de centralizare electronică şi de dirijare a traficului feroviar, prin sistemul ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R. Testul a fost făcut împreună cu Alstom, cu o locomotivă a companiei austriece OBB, care a reușit să atingă viteza de 160 km/h pe acest tronson de cale ferată modernizat.
Testul de probă a fost efectuat în prezenţa unei delegaţii comune CFR SA-Alstom, condusă de Ion Gavrilă, director general al CFR SA.
Dacă vrei să citești toate materialele Campaniei Știrilor Digi FM, le găsești aici.
Sursa foto: CFR Pro Infrastructura
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!