În prezent, toți cei aflați în funcții cheie recunosc că la CFR Călători este nevoie absolută de investiții. Prezent la aceeași conferință pe teme de infrastructură Adrian Vlaicu, expert afaceri în cadrul SNTFC CFR Călători SA, a declarat că situația de la CFR Călători este departe, foarte departe de a fi roz. Mai mult, suntem foarte aproape de o situație de criză.
Pentru a putea face față competiției, așa cum este ea prevăzută în documentele europene, CFR Călători are nevoie absolută de investiții în parc nou, în a fi pregătit ca în următorii ani să poată să facă față unei competiții care se anunță din ce în ce mai acerbă. Avem o șansă, o șansă pe care dacă nu o vom fructifica, nu știu cât de ușor de va fi. Pachetul 4 feroviar a spus faptul că în următorii 10 ani statele pot încredința, pot acorda servicii publice prin încredințare directă. Ar fi o sursă de oxigen pentru CFR Călători să poată fi pregătit pentru competiția care va urma.
Și uite așa, de la an la an, trenurile merg tot mai prost pentru că sunt vechi, ba e prea cald, ba e prea frig sau sunt inundații. Multe rute s-au și desființat că nu mai sunt profitabile. Cert este că infrastructura e depășită! Și e nevoie de investiții. După cum au recunoscut toți cei 25 de miniștrii care s-au perindat pe la transporturi după revoluție. Și, după cum constată zilnic cei care merg și plătesc un bilet pe calea ferată. Din nefericire, pentru ei trenul a devenit sinonim cu întârzieri, cu linii pe care se circulă precum melcul, cu legături proaste în anumite zone și cu multe rute desființate.
Mai prost de atât nu se poate! Decât prin India, prin Pakistan! Cu autocarul ajung mult mai repede, în al doilea rând în tren sunt niște condiții devastatoare, cel puțin la toaletă...nu mai zic. De ce călătoriți cu trenul? Deoarece sunt student și este gratis. Dacă aș fi avut altă oportunitate, aș fi mers cu altceva. Îmi place să călătoresc cu trenul, mi se pare cel mai comod, dar astă iarnă au fost niște condiții mai rele. Am îndurat destul de mult frig în vagoane... Cu trenul n-am mai fost de ani de zile, mi se pare mai greu, mi-e frică de jaf. Dacă mergi pe o rută pe care prinzi o săgeată albastră e în regulă, dacă nu...condițiile mai vechi. Anul trecut a rămas locomotiva în pană. Cum poate să rămână în pană o locomotivă? …Sunt studentă și e gratis. E bine, dar merge foarte mult… Dacă mâine ar trebui să mă duc, m-aș duce cu trenul, dar dacă m-aș gândi din timp, aș alege avionul!
În România, în loc să se construiască o cale ferată modernă, de viteză, s-a preferat să se apeleze la cârpeli și eternele scuze puse pe seama hoților de la calea ferată. Toți miniștrii au avut planuri, toți au promis reforme din temelii. Iar rezultatele se văd! Pe scurt, pare că suntem de vreo 28 de ani… tot la început de reformă!
Dacă vrei să citești toate materialele Campaniei Știrilor Digi FM, le găsești aici.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!