CFR pare să fie o sursă inepuizabilă de „marfă” pentru hoți. Pe lângă șine, cabluri și alte părți ale infrastructurii feroviare, infractorii se orientează și în vagoane, de unde sustrag tot ce se poate, de la hârtia igienică și coșuri de gunoi până la perdele sau capace de priză.
Acum, odată cu modernizarea unor vagoane, oferta s-a diversificat. Monitoarele LCD sau alte componente electronice le fac cu ochiul celor pregătiți oricând să le ia acasă.
Pagubele depășeau, anul trecut, 4 milioane de lei, iar cei responsabili pentru majoritatea furturilor sunt și acum necunoscuți. Cel mai mult se fură în Cluj și în Capitală.
Degradarea căilor ferate, atât din cauza furturilor, cât mai ales a lipsei de investiții, impune tot mai multe restricții de viteză. Dacă în 2013 erau aproape 382, anul trecut au fost 418. În aceste condiții, viteza comercială a trenurilor de călători abia ajunge la 44 de kilometri pe oră, iar întârzierile se ridică la 9 ani și jumătate.
În cazul trenurilor de marfă, situația e și mai gravă. Acolo, întârzierile acumulează într-un singur an... aproape 86 de ani!
Mai multe amănunte despre situația transportului feroviar din România puteți afla în campania „România, ca să știi!”.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!