Compania de Drumuri a reziliat contractul pentrul lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, scriu reprezentanții Asociației Pro Infrastructură pe Facebook. Asta, deși tronsonul de 21 de kilometri este gata în proporție de 99%. Șefii de la Drumuri nu s-au înțeles cu constructorul, după ce ar fi cerut extinderea garanției lucrărilor de la 4 la 10 ani.
Digi FM a încercat să obțină un punct de vedere de la reprezentanții CNAIR însă aceștia nu au putut fi contactați până în acest moment.
„CNAIR A REZILIAT CONTRACTUL LOTULUI 3 AL AUTOSTRĂZII A1 LUGOJ-DEVA!!!
La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii.
Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial.
Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi.
În concluzie, INAUGURAREA CELOR 21 DE KM DEVINE INCERTĂ. Singurul lucru sigur este că statul român VA PIERDE DEFINITIV GARANȚIA DE 4 ANI și că VOM AVEA MULȚI ANI DE PROCESE în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului.”
Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat recent că autostrada Lugoj-Deva ar putea fi oferită traficului, iar problemele indentificate ar putea fi remediate şi după deschiderea circulaţia, apreciind comportamentul constructorului spaniol al Lotului 4 drept un șantaj. „Lotul se putea deschide, dar ambiţia acestui constructor de nu prelungi (perioada de garanţie) şi practic de a aplica un şantaj. Nu deschid în circulaţie decât dacă îmi accepţi ca garanţia să rămâna la 4 ani. Nu, ori acceptă condiţiile statului român care sunt de bun simţ şi nu exagerăm cu nimic. Ştiţi bine că termenul de implementare a proiectului a fost depăşit. Îl reziliem, îl punem noi în trafic şi facem noi lucrările care sunt”, a declarat Răzvan Cuc.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Sursă foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!