Căile ferate române ar putea fi înnoite printr-un împrumut european.
Banca Europeană de Investiții e dispusă să ofere CFR 6 miliarde de euro, banii necesari pentru înlocuirea a 10.000 de kilometri de cale ferată.
Lucrările ar urma să dureze cel puțin 15 ani.
Avem 60% din subsistemele de cale ferată care sunt scadente la înnoire. Toată lumea știe că restricțiile de viteză duc la prelungirea timpului pentru pasageri, iar la trenurile de marfă durata este mai mult decât dublă. De ce am ajuns aici? În primul rând, a fost vorba de subfinanțare. În al doilea rând, pierderea facilităților interne de înnoire, atât în cadrul CFR SA, care și-a pierdut utilajele interne de reparații, dar și la nivel național, în piața de construcții, antreprenorii și-au direcționat eforturile către alte sectoare sau către alte țări, a declarat Mihai Frumosu, expert în sectorul transporturilor în cadrul BEI.
Potrivit acestuia, prin împrumutul bancar oferit de Banca Europeană de Investiții, CFR ar înnoi 660 de kilometri de cale ferată pe an.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!