Augustin Gagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport, a vorbit despre accidentul de la Pasajul Uniirii și a declarat că acea poartă de gabarit ar trebui să fie înlocuită cu una care să nu pună în pericol viețile oamenilor, în cazul în care un șofer ajunge să o lovească.
În cadrul unui interviu, acesta a declarat că nu a aflat până în prezent dacă există elemente de presemnalizare înainte de intrarea Pasajul Unirii.
“Nici până la ora asta, cu toate că nu am utilizat foarte mult telecomanda televizorului, nu am aflat dacă toate elementele de presemnalizare care să determine un şofer de vehicul comercial să ocolească acest pasaj, în cazul în care înălţimea nu este corespunzătoare cu cea a vehiculului astfel încât să în traverseze în siguranţă, să poată să ia măsura ocolirii pasajului. Nu am această certitudine dacă există, nu există”, a afirmat Hagiu, potrivit Ziare.com.
Acesta a declarat, de asemenea, că acea pasarelă ar trebui să fie înlocuită.
“În primul şi în primul rând, trebuie un indicator rutier care să îmi spună că dacă merg pe direcţia înainte, pe cele două benzi pe sens, pe direcţia pasajului, nu voi putea să intru decât dacă am o înălţime mai mică de 3.60. Şi aici sunt părerile împărţite, cât are pasajul. Cred că 3,70 şi ceva are pasajul. Cel puţin unul montat pe ultimul semafor de dinaintea pasarelei, dar considerând că spre pasaj se poate veni şi în alte două direcţii, în ultima poziţie trebuie să avem şi acolo montate aceste indicatoare
Nu contează de unde a venit autocarul, el trebuie să întâlnească indicatorul. Această pasarelă cred că poate avea o altă soluţie tehnică, astfel încât atunci când o loveşti să nu moară nimeni, eventual să zgârie caroseria, să zgârie plafonul vehiculului, dar în niciun caz nu trebuie să moară nimeni. Există mai multe sisteme acustice, luminoase pentru astfel de balize de înălţime. De fapt, nu este o pasarelă, nu asigură trecerea de pe o parte pe alta a drumului pentru pietoni.Este o baliză de presemnalizare a intrării într- un pasaj subteran cu o anumită înălţime. Ar trebui schimbată complet această pasarelă cu una care să nu pună viaţa oamenilor în pericol în cazul în care un şofer neatent ajunge să o lovească, să lovească această structură. Nu trebuie să fie o structură metalică grea, trebuie să fie o altă structură care să nu pună viaţa nimănui în pericol”, a explicat preşedintele FORT.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!