Un Ford T, fabricat în 1914, a fost adus pentru verificare la filiala ieşeană a Registrului Auto Român, i-a uimit pe angajaţii instituţiei, pe pagina de socializare fiind postate mai multe fotografii cu maşina şi câteva detalii tehnice.
"Când colegii de la RAR Iaşi ne-au spus că au fost martorii unei întoarceri în timp, n-am ştiut cum să reacţionăm. Totuşi, aveau dreptate, iar ocazia de a putea vedea o maşină veche de peste 100 de ani şi de a-i auzi sunetul motorului este o onoare pe care puţini o au", au anunţat cei de la Registrul Auto Român pe pagina lor de Facebook, potrivit Agerpres.ro.
Şeful reprezentanţei RAR Iaşi, Octavian Marius Varvara, a declarat pentru AGERPRES, că din documente reiese că autovehiculul a fost fabricat în 1914. Acesta s-ar afla în foarte bună stare de funcţionare, în ciuda faptului că autovehiculul a fost fabricat în urmă cu mai bine de un secol.
"Maşina este în stare foarte bună. Cred că şi tapiţeria era originală. E prima maşină Ford T care a venit la noi. De-a lungul anilor au fost aduse la noi maşini din 1930-1940, dar aceasta este prima maşină din 1914. Nu ştim cine e proprietarul, a fost adusă de un şofer. Ştim doar că proprietarul are în colecţie 14-20 de maşini. Maşina este OK. Aşa cum reiese şi pe plăcuţele de înmatriculare, este din Minnesota, SUA. Mi s-au părut interesante farurile şi stopurile şi alimentarea lor. Pot spune că este o diferenţă între maşinile de azi şi cea care a fost adusă la noi. Se conduce altfel. Este o diferenţă foarte mare pentru că este atipică. Este interesantă. Nu mai spun că este una dintre cele 250 de autovehicule autovehicule Ford T produse în 1914", a explicat Octavian Marius Varvara, şeful reprezentanţei RAR Iaşi.
Se pare că Fordul T nu este un vehicul uşor de condus întrucât este altfel construit în comparaţie cu maşinile cu care sunt obişnuiţi şoferii din era digitală. Capacitatea cilindrică a motorului este de 2.900 centimetri cubi, are 4 cilindri, 20 cai putere, răcire cu apă. Maşina poate atinge o viteză de până la 64 km pe oră, are roţi cu spiţe din lemn, farurile funcţionează cu acetilenă, iar felinarele pentru poziţiile faţă-spate sunt alimentate cu gaz lampant. De asemenea, pedala din stânga este schimbător de viteze, cea din mijloc este pentru mersul înapoi, cea din dreapta este frâna de serviciu. Şoferul acestui Ford T fabricat în 1914 poate accelera cu ajutorul unei manete care se află în dreapta volanului.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!