Doar una din cinci companii au direcționat 20% din impozitul pe profit către proiecte derulate în beneficiul societății, pentru care pot beneficia de un regim fiscal favorabil. Asta înseamnă 20% din totalul firmelor care ar fi putut face acest lucru, potrivit datelor furnizate de ANAF pentru anul 2017.
În cazul a 80% dintre firme, banii s-au întors la stat deoarece donația nu s-a făcut până la data-limită, care este 31 decembrie.
ONG-urile atrag atenția că pentru ele această sponsorizare este un instrument crucial de finanțare a programelor pe care le derulează, în general pentru persoanele defavorizate.
Cele mai multe companii românești nu sponsorizează, fie de teamă că le sunt afectate raportările financiare internaționale, dacă sunt multinaționale, fie de frica statului, se tem că dacă vor face asta vor fi controlate mai intens, fie de teama unor socoteli multiple, în special contabilii. Microîntreprinderile încă nu au exercițiul sponsorizării. Mulți nu știu de această facilitate, alții se gândesc că oricum banii sunt puțini și nu prea contează, iar eforturile noastre, ale ONG-urilor, de a educa în acest sens sunt extrem de mari și disproporționate cu rezultatele, a declarat Cristiana Mateoiu, director executiv al unei fundații care are grijă de peste 2.500 de bolnavi fără venituri și fără asigurări medicale.
Pentru a redirecționa cei 20% din impozit pentru un ONG, companiiile au de trecut prin 3 etape. Calculează suma aferentă, accesează site-ul organizației pe care firma dorește să o susțină, descarcă de acolo Contractul de sponsorizare, care se completează în 2 exemplare și îl trimite la adresa organizației respective sau scanat prin email până la data de 31 decembrie. Apoi se face plata care aduce cu sine și facilitatea fiscală.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!