Un clip de promovare a Italiei a devenit viral. Se pare că au fost folosite imagini din Slovenia cu oameni care beau vin produs în țara respectivă, relatează CNN.
Videoclipul face parte dintr-o campanie în valoare de nouă milioane de euro, realizată de grupul de comunicare Armando Testa. Rețelele de socializare sunt pline de ironii la adresa clipului, încă dinainte de a se afla că au fost folosite imagini din Slovenia.
Campania „Open to Meraviglia” („Deschis la minuni”) foloseşte o Venus în variantă digitală ca „influencer”. Această „Venus” foarte modernă poartă o fustă mini, mănâncă pizza şi prezintă unele dintre cele mai mari atracţii turistice italiene. Criticul de artă Tomaso Montanari denunţă această campanie publicitară drept ”grotescă” şi o irosire ”obscenă” de bani.
În clip apare un grup de tineri care zâmbeşte, într-un patio, la soare, bând vin în ceea ce se presupune a fi un loc tipic italian. Însă internauții au observat că grădina interioară respectivă se află în regiunea Cotar, în Slovenia, aproape de frontiera cu Italia, şi că pe masă se află o sticlă de vin cu o etichetă din Cotar.
Ministrul italian al Turismului, Daniela Santanche, membră a Partidului Fratelli d'Italia (FdI, neofascist) al premierului Giorgia Meloni, i-a catalogat pe criticii viceoclipului drept „snobi”. Folosirea lui Venus drept „influencer” atrage tineri, a comentat ea.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!