Este posibil ca șoferul autobuzului Alberto Rizzotto care s-a prăbușit de pe pasarela din Mestre să nu fi fost bolnav în timp ce conducea. Primele rezultate ale autopsiei spun acest lucru. Cu toate acestea, le lipsește încă o evaluare fundamentală, cea a inimii.
Primele rezultate ale autopsiei efectuate pe corpul șoferului autocarului implicat în accidentul din Mestre ar fi exclus ipoteza unei boli. Au apărut noi detalii despre dramaticul accident de autobuz din 2 octombrie de la Mestre, în care și-au pierdut viața 21 de persoane (plus 15 răniți): rezultatele autopsiei au exclus ipoteza îmbolnăvirii șoferului.
Alberto Rizzotto, șoferul autobuzului implicat în accidentul foarte grav de la Mestre din 2 octombrie 2023, s-ar putea să nu fi fost deloc bolnav.
Potrivit relatărilor din "Corriere della Sera", rezultatele inițiale ale autopsiei ar fi exclus orice indiciu clar al unei boli. La începutul săptămânii viitoare, însă, este așteptată o nouă investigație fundamentală efectuată de medicii legiști: o analiză mai aprofundată a inimii șoferului de autobuz.
Boala ar putea explica absența semnelor de frânare, dar autopsia pare să excludă, deocamdată, această ipoteză. Absența semnelor de frânare ar putea fi explicată printr-un accident vascular cerebral sau prin distragerea atenției (analiza telefonului mobil este, de asemenea, în curs).
Există, așadar, o altă ipoteză pe masă: cea a unei defecțiuni. La început, această ipoteză nu era considerată o pistă majoră, deoarece autobuzul implicat în accident este un Yutong E-12 nou-nouț, cu propulsie integral electrică, care s-a alăturat flotei abia în urmă cu un an.
În acest scenariu, târârea pe parapet ar putea fi interpretată ca un act voluntar al șoferului în încercarea de a opri autobuzul. Autopsia ar fi scos la iveală leziuni la nivelul degetelor, ceea ce ar putea însemna că șoferul a apucat volanul cu multă forță.
Autoritățile caută acum o posibila defecțiune a autobuzului, o expertiza a acestuia este așteptată în zilele următoare, precum și o analiză a "cutiei negre" (fișiere stocate într-un sistem "cloud").
Între timp, există primii trei suspecți în anchetă: Massimo Fiorese, 63 de ani, director general al companiei La Linea, Roberto Di Bussolo și Alberto Cesaro. Di Bussolo este manager al sectorului de drumuri, terenuri și mobilitate al municipalității; Cesaro este responsabil de serviciul de întreținere.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!