În lupta sa împotriva dezinformării despre Rusia, Casa Albă apelează la o rețea de TikTok-eri influenți. Pe de altă parte, aceeași idee i-a venit și Kremlinului, care se folosește de influenceri pentru a-și răspândi propagandă. Numai că pentru asta îi și plătește, potrivit unei anchete a Vice News.
Joi, 30 de influenceri TikTok de top au fost informați de Casa Albă despre invazia în curs de desfășurare în Ucraina. Discuția de la Casa Albă s-a purtat prin Zoom și la ea au participat secretarul de presă al Casei Albe, Jen Psaki, și Matt Miller, consilier special pentru comunicare în Consiliul de Securitate Națională al Casei Albe, potrivit The Washington Post.
Scopul a fost acela de a le da influencerilor, care au audiențe de milioane de urmăritori, informațiile adecvate pentru a contracara orice dezinformare și pentru a-i ajuta pe urmăritorii lor să înțeleagă criza din Ucraina.
„Recunoaștem că aceasta este o cale extrem de importantă pentru modul în care publicul american află ultimele noutăți”, a declarat directorul de strategie digitală al Casei Albe, Rob Flaherty, într-o înregistrare a convorbirii pe care The Washington Post a obținut-o. „Așa că am vrut să ne asigurăm că aveți cele mai recente informații de la o sursă autorizată”, le-a spus el.
Nu este prima dată când administrația Biden recunoaște influența pe care o are platforma socială și încearcă să colaboreze cu cei mai influenți creatori ai săi de conținut. Anul trecut, administrația a apelat la „armata de influenceri” pentru a-i încuraja pe oameni să se vaccineze.
Dar se pare că și Kremlinul a avut o idee similară, scrie The Guardian. Vice News a descoperit ceea ce pare a fi o campanie coordonată între influencerii ruși de pe TikTok pentru a promova narative pro-Kremlin.
Vice News scrie: „Mai multe campanii au fost coordonate pe un canal secret Telegram care îi direcționează pe acești influenceri. Li se dau directive cu ce să spună, unde să realizeze videoclipurile, ce hashtag-uri să folosească și când anume să posteze videoclipul. Aceste campanii au fost lansate la începutul invaziei și au implicat o serie de influenceri de top de pe TikTok, dintre care unii au peste un milion de urmăritori”.
În plus, „soldații” Kremlinului de pe TikTok sunt plătiți pentru a face aceasta, potrivit sursei citate.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!