Tehnologia continuă să pericliteze posturile ocupate până acum de oameni. Google a prezentat, în cadrul unei conferințe anuale, un nou algoritm de inteligență artificială care amenință industria de relații cu clienții.
Numit Duplex, software-ul substituie incredibil de bine un agent de call-center sau o secretară personală. „Vorbește” natural, cu o voce aproape imposibil de deosebit de cea umană, iar expresiile folosite și intonațiile nu dau niciun indiciu că în spate s-ar afla de fapt un robot telefonic.
Prezentată încă din luna mai, tehnologia poate fi folosită pentru a face rezervări sau pentru a ajuta clienții să rezolve probleme minore și a atras deja atenția unei companii mari din domeniul asigurărilor.
Dacă algoritmul va fi implementat la scară largă, angajații ar deveni doar un plan de siguranță în caz de probleme complexe la care Duplex nu poate răspunde. Inevitabil, asta va presupune concedieri masive, chiar de ordinul milioanelor de posturi, la nivel global.
Ajuns în mâinile nepotrivite, software-ul ar putea deveni și un mijloc de fraudă. Nu puține sunt cazurile în care escrocii dau telefoane pentru a-și convinge victimele să le dea bani în schimbul unor produse sau servicii promise.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!