Într-o lume tot mai plină de știri false și de „momeli” lansate de așa-ziși „jurnaliști” avizi după trafic online cu orice preț, inteligența artificială pare să fie arma potrivită pentru a curăța internetul.
O echipă de cercetători de la Institutul Internațional al Tehnologiei Informației din India a pus la punct o metodă de a detecta titlurile de tip clickbait.
Textul unui articol este scanat și segmentat de un software care compară frazele, propozițiile și paragrafele, iar apoi analizează fiecare cuvânt din titlu pentru a determina legătura acestuia cu întreaga postare. În final, programul generează un scor care arată cât de probabil este ca titlul să fie un clickbait (adică să momească cititorul să dea click, ca să afle despre ce e vorba). Se pare că metoda cercetătorilor indieni are o precizie de 83%.
Pentru cei care nu știu, clickbait este un termen introdus în 2016 în Dicționarul Oxford, ce denotă titluri de presă care atrag atenția și îl împing pe cititor să dea click pentru a vedea amănuntele. În cele mai multe cazuri, astfel de titluri sunt înșelătoare, exagerând cu cuvinte puține și bine alese o situație firească sau neatractivă.
De exemplu: „A murit! Nu o să îți vină să crezi despre cine e vorba!” sau „Vedeta cutare e devastată după ce a aflat!” În spatele acestor titluri se află informații de genul: „O cântăreață din Papua Noua Guinee a murit într-un accident rutier...” sau „Vedeta cutare a aflat cu stupoare că va trebui să își ia concediu medical, renunțând o perioadă la aparițiile media, pentru o răceală ce necesită repaus la domiciliu”.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!