Cătălin Drulă susține că prejudiciul din dosarul „Mită la Otopeni” nu ar fi fost posibil fără pasivitatea lui Sorin Grindeanu.
Președintele USR l-a criticat pe ministrul Transporturilor, despre care spune că „doar comentează dosarele de corupție din companii de stat din subordinea sa, dar nu își asumă responsabilitatea pentru nimic”.
„Nu pot să vă spun decât că sunt prejudicii foarte mari și că acest lucru nu se poate realiza decât cu complicitatea prin pasivitate a ministrului Transporturilor și a Ministerului Transporturilor. Pentru că dacă tu, ca ministru, bați cu pumnul în masă și spui: Unde sunt termenele? Când se vor îndeplini? Ați lansat licitația? Când se va întâmpla? Lucrurile se întâmplă. Dacă nu, ați văzut: miza acestor oameni era să blocheze cu orice preț procedura de licitare competitivă care, vă spun, nu este lansată nici astăzi, când vorbim”, a spus Cătălin Drulă, potrivit unui comunicat de presă, citat de MEDIAFAX.
Cătălin Drulă susține că în 2021, când era ministru al Transporturilor, s-a finalizat o investigație începută în 2016 de Consiliul Concurenței privind spațiile comerciale, care au fost date pentru 12 ani. Investigația s-a finalizat cu niște angajamente obligatorii pentru aeroport, care includeau și organizarea unei licitații competitive în 2022, a mai spus Drulă.
„Pe 12 octombrie a fost forțat să-și dea demisia cu presiuni legate fix de acest subiect. Toți profesioniștii din Consiliul de Administrație au fost eliminați. Și a fost adusă clientela de partid, cea care se găsește și în aceste stenograme. Ați văzut că erau niște bani la tot felul de genți care se duceau în diferite locuri... Aceste angajamente spuneau că se vor acorda în continuare aceste spații, după ce expira contractul în 2022, pe baze competitive și transparente, adică licitație și cu un calendar foarte precis: identificarea modelului optim de valorificare - termen 30 noiembrie 2021, achiziție servicii de asistență - termen 28 februarie 2022, elaborare caiet de sarcini - termen 30 aprilie 2022 și desemnare câștigător, semnare contract - termen 31 iulie. Deci până la jumătatea lui 2022 trebuia făcută licitația, conform unui angajament formal luat de Aeroportul Otopeni, astfel încât, la expirarea acestor contracte vechi de 12 ani, continuarea să fie într-un fel competitivă”, a precizat Cătălin Drulă.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!