Mecanicul trenului de călători care a lovit un marfar încărcat cu mașini va da explicații în fața comisiei de anchetă. Directorul CFR Călători spune că acesta i-ar fi explicat de ce a depășit semnalul roșu, care îi cerea să oprească.
Dacă dormea, era mai bine, pentru că sistemul automat ar fi frânat, a declarat Traian Preoteasa, într-o intervenție la Euronews.
Oficialul susține că mecanicul ar fi frânat brusc - desi alte informații arată că sistemul de siguranță a fost cel care a frânat automat trenul.
Directorul CFR Călători spune că mecanicul trenului Arad București ar fi frânat trenul doar după ce a depășit semnalul roșu și a ajuns în spatele trenului de marfă. Iar cei 12 călători răniți ar fi fost victime ale frânării, nu ale impactului, spune Traian Preoteasa.
Trenul urmează să fie analizat la Bucuresti pentru ca autoritățile să vadă de ce a intrat în marfar.
Despre faptul că timp de 8 ore, CFR Infrastructură și CFR Marfă comunicau lucruri diferite despre accident, Ionuț Savoiu, secretar de stat la Transporturi, spune că se vor lua măsuri.
Pe de altă parte, de vină pentru întreaga situație ar fi și slaba pregătire a mecanicilor noi, spune Rodrigo Maxim, sindicalist CFR.
Între timp, vagoanele deraiate ale trenului de marfă au fost repuse pe șine, iar astăzi va fi reparată linia pe care s-a produs accidentul.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!