Compensarea facturilor la energie și gaze se va aplica de la 1 noiembrie. Măsura vizează atât consumatorul casnic, cât și pe cel non-casnic.
E vorba și de IMM-uri și de companii mici care nu au aceeași putere de negociere ca o companie mare. Deci, vorbim și de consumatorul casnic și de consumatorul non-casnic. Soluțiile vor fi pentru ambele categorii și vom avea această soluție cât mai curând, ca să intre în vigoare de la 1 noiembrie, a declarat Florin Cîțu, la dezbaterea online „Plafonare versus compensare” organizată de DC News.
Premierul a afirmat că această compensare trebuie să fie „un produs bun, simplu, transparent”, care să fie folosit în această iarnă, dar și pe viitor „în alte situații excepționale”.
Așa cum am făcut și în perioada de pandemie, anul trecut, am venit cu câteva soluții care iarăși sunt folosite astăzi. De exemplu, părinții copiilor care vor trebui să stea acasă, o săptămână - două, vor primi acea sumă de la buget pentru a compensa pentru că trebuie să stea acasă în acea perioadă. Deci, despre astfel de soluții vorbesc, soluții care pot fi folosite de fiecare dată când apar situații excepționale, a mai precizat șeful Guvernului.
Cîțu a dat asigurări că bugetul de stat poate suporta aceste compensări, deoarece efortul va fi împărțit pe 2021 și 2022.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!