Sesiunea de înscriere a producătorilor în cadrul Programului "Rabla" 2025 va demara pe data de 30 aprilie, a anunţat, vineri, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă transmis Agerpres.
Dosarul de validare trebuie depus până pe 7 mai, la ora 23:59, şi va cuprinde următoarele documente: cererea de validare a producătorului, completată integral prin tehnoredactare, semnată de reprezentantul legal al solicitantului sau de împuternicitul acestuia, cu semnătură electronică calificată bazată pe un certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere; actul de identitate al reprezentantului legal al producătorului/împuternicitului acestuia; actul de reprezentare/împuternicire al reprezentantului legal al producătorului/împuternicitului acestuia; certificatul constatator/furnizare informaţii emis de către oficiul Registrului Comerţului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială îşi are sediul social producătorul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare (este acceptată şi varianta Infocert).
De asemenea, va fi nevoie de actul doveditor al calităţii de constructor de autovehicule, importator de autovehicule noi sau de reprezentant autorizat al constructorului/importatorului, iar în cazul în care acesta este redactat într-o limbă străină, trebuie prezentată traducerea autorizată).
Alte documente necesare: certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele producătorului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele producătorului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare; certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile la Fondul pentru Mediu, emis pe numele producătorului de către AFM, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare; dovada deschiderii contului la Trezoreria Statului cu extensia 50.70.24 "Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului".
Validarea producătorilor se va face prin intermediul aplicaţiei de pe site-ul AFM.
La ediţia 2025 a programului "Rabla", cuantumurile ecotichetelor sunt: 37.000 lei - pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen; 15.000 lei - pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice; 12.000 lei - pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid; 10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete; 120.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau pur electric, pentru instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!