Sorin Grindeanu și Cătălin Drulă au avut, luni, un schimb de replici pe rețelele sociale în legătură cu autostrada Ploiești-Brașov. Asta vine după ce Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a declarat la Digi24 că sunt șanse mici ca în următorii cinci ani să înceapă construcția autostrăzii din cauza termenelor din contractul atribuit în februarie 2021 pentru realizarea studiului de fezabilitate.
Sorin Grindeanu a declarat că pentru studiul de fezabilitate sunt trecute în contractul atribuit firmei Consitrans 30 de luni, iar pentru proiectare alte 42 de luni. De asemenea, actualul ministru a spus că acest contract a fost scos la licitație și semnat când „era altcineva ministru”.
Acuzat de Cătălin Drulă că nu știe termenele din contract, Grindeanu a publicat pe Facebook extrase din document, și îl acuză la rândul său pe Drulă că a semnat un contract care are pe o pagină un termen de finalizare, iar pe cealată pagină alt termen. „A semnat un contract vag și interpretabil”, spune actualul ministru al Transporturilor despre predecesorul său.
Schimbul de replici dintre Grindeanu și Drulă
„Mi-am zis că sunt emoțiile începutului, dar se cam adună gafele ministrului Grindeanu (...) legat de autostrada de pe Valea Prahovei, dl. Grindeanu se războiește cu “fostul ministru” și gafează din nou, neștiind că nu se referă la mine, ci la colegul de masă din guvern, dl. Bode. Licitația pentru contractul de proiectare cu toate termenele de acolo (citate greșit de altfel, încă o gafă) este lansată și cu oferte depuse în mandatul dlui. Bode din 2020. În loc să se certe între ei în guvern, mai bine ar pune presiune pe consultantul Consitrans să respecte termenele contractuale. Au trecut deja 10 luni (din cele 42 ale contractului, așa cum l-a licitat dl. Bode) și nu suntem nici la 5% din progresul necesar. Traseul autostrăzii trebuia deja finalizat și investigațiile în teren să fie avansate. Nici vorbă de așa ceva, contractul bate pasul pe loc”, a scris, luni, fostul ministru Cătălin Drulă, pe Facebook.
În replică, Sorin Grindeanu spune că „domnul Drulă știe, doar se face ca nu știe și aude selectiv”.
„Acesta este probabil motivul pentru care a semnat un contract pentru completarea SF Ploiești- Brașov în care: pe o pagină scrie negru pe alb 30 de luni pentru etapa I și 46 de luni pentru etapa a II (cu startul logic după finalizarea primei etape!); iar pe altă pagină scrie că sunt 46 de luni care includ etapa I + etapa a II-a! Vorbim de un contract din care fiecare înțelege ce vrea și despre care Cătălin Drulă se laudă că l-a urmărit cu atenție în perioada în care a fost ministru. L-a urmărit atât de atent încât nici el nu mai știe ce scrie în el! Sau știe prea bine?! Domnul Drulă încearcă să mute atenția opiniei publice, spunând că licitația a fost lansată pe vremea ministrului Lucian Bode și trece cu nonșalanță peste faptul că de fapt el, Cătălin Drulă, a semnat un contract vag și interpretabil. Ce nu mai spune fostul ministru este că pe parcursul celor 10 luni care au trecut de la semnarea contractului: în 8 luni a fost titular al acestei instituții!”, scrie Grindeanu, care publică și un extras din contractul semnat în februarie 2021.
Contractul pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov a fost scos la licitație în 2020 și s-a semnat în februarie 2021.
Cei doi au avut un schimb de replici și pe tema kilometrilor de drum de mare viteză care au termen contractual de finalizare în 2022.
„Să nu știi că ai în lucru 300 km de autostradă și drum expres și să spui că “sunt în lucru undeva la peste 80 de kilometri” e deja cam mult”, a scris Drulă. „Domnul Drulă se face ca nu înțelege nici ce aude. Dovadă...reacția sa la cei peste 80 de km de drum de mare viteză care au termen contractual de finalizare anul acesta: adică 2022. Și fără să mă antepronunț, am spus simplu- peste 80 de km”.
Cătălin Drulă i-a răspuns ministrului:
„Eu v-am creditat cu nesiguranța începătorului, dar văd că, în bun spirit pesedist, insistați să semnalizați. Așadar pe puncte, legat de Ploiești-Brașov:
1. Termenele din contract sunt clare: 30 luni revizuirea Studului de Fezabilitate, 6 luni Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire (PAC), 6 luni Proiect Tehnic de Execuție, 4 luni Asistență Tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării licitației pentru execuție lucrări. Nu eu le-am stabilit, ci cei care au lansat licitația în mandatul anterior (când ministru era dl. Bode).
2. Probabil nu prea știți cum funcționează achizițiile publice. Ofertele (de fapt o singură ofertă) au fost depuse pe 9 noiembrie 2020 (în mandatul dlui. Bode). Contractele și termenele din procedurile de achiziție publică se stabilesc ÎNAINTE de depunerea ofertelor și nu se pot modifica ulterior. Asta e legea. În plus, asta doar ca detaliu, ca să nu vă scape pixul, nu ministrul, ci conducătorul autorității contractante (adică directorul CNAIR) semnează contractele de achiziție publică.
3. În decursul celor 10 luni de la semnarea contractului, eu nu am fost 8 luni ministru, ci 6 luni. Eu nu mai sunt de 4 luni ministru, iar dacă contractul a fost semnat acum 10 luni, atunci 10 - 4 = 6. Operațiune simplă, pentru un matematician. În aceste prime 6 luni contractul a fost monitorizat atent și eu m-am implicat personal în asta. De altfel, pentru transparența publică există și un site https://ploiesti-brasov.ro (dacă intrați acolo vedeți că ultima întâlnire la care am participat personal a fost în 31 august). În următoarele 4 luni (cele de interimat PNL + cele de când sunteți ministru) contractul a fost neglijat. Vă dau și un pont, din informațiile mele consultantul e concentrat pe contractul autostrăzii Oradea-Arad (derulat de CJ Bihor) unde dl. Bolojan îi ține din scurt și urmărește derularea acelui contract. Ceea ce ar trebui să faceți și dvs. cu Ploiești-Brașov în loc să vă plângeți neputința și greaua moștenire.”
Sorin Grindeanu a revenit cu o replică:
„Cătălin, cu toată dragostea...
1. În 9 luni de mandat, ZERO km. Ar trebui să știi că ZERO este ZERO, în orice bază matematică vrei.
2.Contractul pentru revizuire SF și elaborare PT, este vag și imprecis. Dar probabil știi asta.
În cel mai bun caz vorbim de 46 de luni, aproape 4 ani adică. Și asta doar pentru revizuire de SF și pentru PT. Adică hartii.
Iar în cel mai prost caz, 76 de luni. Tot pentru hărtii.
3. Da, nu semnează ministrul. Dar așa cum ai știut să ceri rezilierea unui contract deja semnat, DN71 Târgoviște-Bâldana, puteai să ceri și clarificarea contractului, înainte să fie semnat.
Recunoaște...te-a luat valul!
În rest ZERO este modelul vostru...de la Cioloș la tine. Poți crede că ăsta este numărul vostru astral atunci când faceți spirala.”
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!