Bucureștenii pot beneficia de bilet unic pentru a călători cu autobuzul, metroul și trenul. Tichetul este valabil acum doar între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, dar autoritățile spun că pregătesc extinderea transportului din jurul Capitalei și includerea proiectului și pe alte trasee. Mai mult, planifică să cumpere trenuri electrice și pe bază de hidrogen pentru cei care circulă între București și localitățile din Ilfov, dar și pentru împrejurimile altor orașe din țară.
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a transmis joi, într-o postare pe Facebook, că a făcut o călătorie de probă cu trenul pe patru rute feroviare din jurul orașului, acestea fiind cele care urmează să facă parte din infrastructura viitorului tren metropolitan.
„De azi a devenit operațională integrarea tarifară a trenului de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni cu transportul public de suprafață și de subteran din București. Cu această ocazie, am făcut o călătorie cu trenul de probă pe 4 rute feroviare din jurul Capitalei, care vor face parte din infrastructura viitorului tren metropolitan”, a scris edilul pe Facebook.
Nicușor Dan spune că pentru funcționarea trenului metropolitan va fi folosită, inițial, infrastructura de cale ferată care există în jurul orașului, urmând ca modernizările necesare să fie făcute cu ajutorul Ministerului Transporturilor.
Ce presupune biletul unic
Călătorii vor plăti o singură dată pentru a circula de mai multe ori cu toate mijloacele de transport între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă.
Cardul de călătorie integrat pentru 24 de ore costă 20 de lei, iar un card cu valabilitatea de 72 de ore costă 40 de lei. Călătorii pot efectua câte călătorii vor în acest termen de valabilitate, cu orice fel de mijloc de transport - de suprafață, metrou sau feroviar.
Cartele sunt puse în vânzare de CFR Călători la Gara de Nord și la Otopeni.
Potrivit purtătorului de cuvânt al CFR Călători, Ada Meseșan, vor exista și carduri valabile o lună, 6 luni, respectiv un an și acestea se pot utiliza de către cei care lucrează în București, dar locuiesc în Ilfov. Vor putea fi găsite la toate stațiile STB și Metrorex.
Un abonament de o lună costă 210 lei, de 6 luni costă 1.100 lei, iar de un an - 2.000 de lei. Prețurile sunt mai mici dacă sunt alese două din cele trei variante de mijloace de transport.
În continuare, un bilet simplu între București și Otopeni costă 3 lei pentru autobuz și 4 lei pentru tren.
Autoritățile pregătesc achiziții de trenuri electrice și cu hidrogen pentru trenurile metropolitane din București și alte orașe ale țării. Trenurile metropolitane urmează să circule pe o rază de 30-40 kilometri în jurul marilor orașe.
Abonamentele suprafață-metrou-feroviar
- 1 lună - 210 lei
- 6 luni - 1100 lei
- 12 luni - 2000 lei
Abonamentele suprafață-feroviar/metrou-feroviar
- 1 lună - 140 lei
- 6 luni - 800 lei
- 12 luni - 1400 lei
Prețul biletului Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă
Bilet STB - 3 lei
Bilet CFR Călători - 4 lei
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!