Mark Zuckerberg, CEO al Meta, a făcut marţi o recunoaştere importantă în cadrul unui proces antitrust desfăşurat în SUA, afirmând că a decis achiziţia Instagram deoarece aplicaţia avea o cameră ”mai bună” decât ceea ce dezvoltase compania sa la acea vreme sub brandul Facebook, transmite Reuters.
Această declaraţie pare să sprijine acuzaţiile formulate de autorităţile americane din domeniul concurenţei, care susţin că Meta a folosit o strategie de tip „cumpără sau distruge” pentru a elimina potenţialii rivali şi a-şi menţine un monopol ilegal pe piaţă, potrivit News.ro.
Procesul, iniţiat în timpul primului mandat al fostului preşedinte Donald Trump, este considerat un test important pentru angajamentele administraţiei de a combate influenţa excesivă a marilor companii tech.
Întrebat de avocatul Comisiei Federale pentru Comerţ (FTC) dacă Instagram ar fi putut reprezenta o ameninţare pentru Facebook, Zuckerberg a răspuns că, în cadrul unei analize ”build vs. buy” (construim sau cumpărăm), a ajuns la concluzia că Instagram avea o soluţie mai performantă: ”Instagram era mai bună la capitolul cameră, aşa că am considerat că e mai bine să-i cumpărăm”.
Meta susţine, însă, că intenţiile din trecut nu sunt relevante, deoarece FTC ar fi definit incorect piaţa reţelelor sociale şi nu ar fi luat în calcul concurenţa dură venită din partea TikTok (ByteDance), YouTube (Alphabet) sau aplicaţiei de mesagerie Apple.
”E greu să construieşti o aplicaţie nouă”
Zuckerberg a mai recunoscut că numeroasele încercări ale Meta de a construi aplicaţii proprii au eşuat.
”De multe ori am încercat să construim aplicaţii noi, dar majoritatea nu au avut succes. Cred că am încercat să dezvoltăm zeci de aplicaţii de-a lungul timpului, iar cele mai multe nu au ajuns nicăieri”, a spus acesta în faţa instanţei.
Declaraţiile vin la ani distanţă după publicarea unor documente interne compromiţătoare, precum un email din 2008 în care Zuckerberg nota: ”E mai bine să cumperi decât să concurezi”.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!