În Bruxelles s-au agreat condiţiile de reducere a limitelor de emisii de dioxid de carbon, în perioada 2021-2030: unele extrem de dure şi, pe alocuri, nerealiste, după cum acuză constructorii auto.
Noile norme sunt diferenţiate în funcţie de tipul maşinilor. Autoturismele vor fi obligate să reducă emisiile cu 37,5%, iar vehiculele comerciale, cu 31%, până în 2030, raportat la limitele din 2021.
Noile niveluri de limitare a emisiilor, agreate de oficialii europeni sunt mult mai mari decât cele propuse iniţial de Comisia Europeană, care stabilea o reducere cu 30 de procente pentru toate autovehiculele.
Germania era de acord cu această propunere iniţială, tocmai pentru a proteja interesele constructorilor autohtoni, dar Olanda şi Franţa au susţinut limite mai severe şi şi-au impus punctul de vedere.
Producătorii auto au reacţionat imediat şi au avertizat că nu se pot alinia, într-un timp atât de scurt, noilor reguli, locurile de muncă fiind puse in pericol.
De menţionat că aceste propuneri au nevoie de aprobarea tuturor ţărilor membre şi de cea a Parlamentului European.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!