Reducerile de Black Friday nu sunt, de fapt, reduceri!
De asta s-au convins inspectorii de la Protecția Consumatorilor, care au primit peste 60 de reclamații în timpul campaniei de „oferte-șoc” din noiembrie 2017.
ANPC a dat amenzi de 122.000 de lei, în timp ce vânzările din acea perioadă au ajuns la aproape 900 de milioane de lei. În contextul în care sancțiunile înseamnă doar 0,01% din încasări, nu mai miră pe nimeni de ce comercianții își înșală clienții.
Potrivit Consiliului Concurenței, 80% dintre ofertele de Black Friday de anul trecut au fost ilegale.
Aproape de fiecare dată, autoritățile au constatat că prețul la care se aplică reducerea, cel tăiat pe site-urile de comerț, era mai mare decât nivelul prevăzut de lege. Mai mult, în 2 din 10 cazuri, prețurile erau chiar mai mari decât în mod normal!
Dincolo de prețurile incorect percepute, comercianții își bat joc de clienți și altfel. Trimit produse cu defecte sau specificații diferite de cele afișate online, uneori trimit alte produse în locul celor comandate sau nu respectă termenele de livrare.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!