Un consumator din Maramureș scapă de o datorie de peste 44.000 de euro la bancă. Este soluția obținută de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar și reprezintă cel mai important caz soluționat în cei trei ani de activitate.
Este vorba de un caz social în care banca a acceptat ștergerea acestei sume importante și condiții mai bune de plată pentru diferența care a rămas de achitat.
Totul a pornit din 2007, când clientul a luat un credit de aproximativ 50.000 de euro. Pentru că avea dobândă variabilă, rata lunară a ajuns la 780 de euro. În plus, creditul a suportat de-a lungul anilor mai multe restructurări. La toate s-au adăugat înrăutățirea situației economice și familiale: deprecierea treptată a leului în raport cu euro, scăderea salariului și agravarea stării medicale a membrilor familiei.
După negocieri, banca a șters cea mai mare parte a datoriei și restul a fost împărțit în rate cu dobândă fixă. Practic, rata lunară va fi de aproximativ 1.000 de lei.
De menționat că anul acesta, 61 de cereri au fost soluționate amiabil de bănci și consumatori, după transmiterea cererii de conciliere prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar. Toată procedura este gratuită pentru consumatori.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!