În unele școli din România, doar jumătate dintre elevii înscriși la Evaluarea Națională s-au prezentat la prima probă a examenului, spun reprezentanții World Vision România.
Se întâmplă în contextul în care pericolul de abandon școlar este extrem de mare, în special pentru copiii din mediul rural, spune Mihaela Nabăr, director executiv al WVR, invitată în emisiunea „Omul Potrivit” de la Digi FM.
Sunt 40% dintre copiii noștri care nu au avut acces la educație datorită trecerii în online - sunt cifre recunoscute la nivelul Ministerul Educației. Din cauza acestui procent de 40% și nu numai, avem prezență de 54% dintre cei înscriși. Sunt anumite școli în România care marți, în prima zi de evaluare la Limba și literatura română, cu toată ușurința acelor subiecte, nu s-au prezentat. Jumătate dintre copiii care s-au înscris la Evaluare nu au fost marți în sălile de clasă, oare de ce?, s-a întrebat Nabăr.
După un an de pandemie în care inechitatea în educație s-a accentuat și decalajele au crescut, alocarea fondurilor trebuie să fie echitabilă și să permită accesul egal la educație, mai spune Mihaela Nabăr.
Este extrem de important ca în educație să vorbim de echitate și de acces și apoi să vorbim de educație de calitate. Este extrem de important ca în primul rând copiilor noștri să le oferim acel context, acel cadru de a face primul pas. Primul pas și primul test astăzi era să intre în sălile de clasă și noi, profesori, comunitate, părinți, oameni cărora le pasă de educație, să fi determinat prezență de 100% sau poate nu 100%, că mai sunt și cazuri obiective, dar totuși să nu fi avut atât de mulți copii rămași în urmă, a mai spus directorul executiv al World Vision România, la Digi FM.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!