Autoritatea Electorală Permanentă a anunţat, marţi, că numărul alegătorilor români care s-au înregistrat online pentru votul în străinătate la alegerile prezidenţiale a depăşit 20.000. Mai mult de jumătate au optat pentru votul prin corespondenţă.
„Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că numărul cetăţenilor români care s-au înregistrat online pe portalul www.votstrainatate.ro ca alegători în străinătate, până luni, 19 august, ora 23:00, a depăşit 20.000, peste 10.000 dintre aceştia accesând ca opţiune votul prin corespondenţă”, a transmis AEP, într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX.
Totodată, „preşedintele AEP, Constantin-Florin Mituleţu-Buică, aminteşte cetăţenilor români care au domiciliul sau reşedinta în străinătate că mai au la dispoziţie 22 de zile pentru a se înregistra pe portalul www.votstrainatate.ro şi le recomandă să opteze cu încredere pentru votul prin corespondenţă, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanţă, fără cozi, fără deplasări şi fără costuri”.
AEP a detaliat, de asemenea, paşii necesari pentru exercitarea votului prin corespondenţă.
„- Înregistrarea - completarea formularului online de pe portalul www.votstrainatate.ro cu opţiunea pentru votul prin corespondenţă. La acest formular trebuie anexată copia scanată sau fotografia actului de identitate şi copia documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine.
- Primirea documentelor - Poşta Română transmite alegătorului următoarele documente necesare exercitării votului prin cores¬pondenţă: două plicuri exterioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; două plicuri interioare, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; două autocolante cu menţiunea „VOTAT", marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; două certificate de alegător, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; două buletine de vot prin corespondenţă, marcate distinct pentru fiecare tur de scrutin; instrucţiuni privind exercitarea dreptului de vot; două autocolante cu adresa biroului electoral pentru votul prin corespondenţă din ţară, pe care alegătorul care a optat pentru transmiterea votului prin corespondenţă în ţară îl va aplica pe plicul exterior.
-Votarea: Pe buletinul de vot se lipeşte autocolantul cu menţiunea „VOTAT" pe patrulaterul cu candidatul preferat; Buletinul de vot astfel marcat se introduce în plicul interior, care nu are niciun semn distinctiv, apoi acesta se sigilează; Se completează certificatul de alegător, menţio¬nând data şi semnând olograf; Se introduce plicul interior şi certificatul de alegător în plicul exterior, care se sigilează; În cazul celui de-al doilea tur de scrutin pentru Preşedintele României, înainte de a aplica timbrul autocolant pe patrulaterul ce conţine candidatul pentru care optează, alegătorul se asigură că acesta participă la cel de-al doilea tur de scrutin.
-Expedierea – Alegătorul cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate are trei variante de expediere a plicului exterior sigilat care conţine votul său: îl trimite în ţară, depunând plicul la orice oficiu poştal ori în orice cutie poştală a statului-gazdă; îl depune la orice operator de curierat sau îl poate transmite la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din statul-gazdă, după caz, pe cheltuiala sa; îl poate depune personal la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular din ţara-gazdă după caz”, se mai arată în comunicatul de presă remis MEDIAFAX.
Pentru cetăţenii români din străinătate, primul tur al alegerilor prezidenţiale va avea loc în zilele de 8, 9 şi 10 noiembrie, al doilea tur urmând să aibă loc în zilele de 22, 23 şi 24 noiembrie. Termenul de înscriere este până pe 11 Septembrie 2019. Înscrierile pot fi făcute aici.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!