Alimentele congelate au fost recent vizate de controale ANPC. Inspectorii de la Protecția Consumatorilor au verificat aproape 800 de comercianți, iar în peste jumătate dintre cazuri au fost găsite nereguli.
Două tone de produse au fost retrase de la vânzare, alte 20 de tone au fost oprite temporar, iar amenzile date pentru toate abaterile descoperite ajung la aproape 1.800.000 de lei.
Cele mai frecvente probleme descoperite de comisarii ANPC sunt: comercializarea de produse congelate în stare îndoielnică sau expirate, depozitate în ambalaje deteriorate sau ținute în condiții neconforme, lipsa prețurilor sau afișarea lor într-un loc nepotrivit și lipsa documentelor de proveniență a mărfii.
Sfaturi pentru consumatori:
- Acordați atenție condițiilor de depozitare impuse de producător, atât în magazinul de comercializare cât și la domiciliu; produsele alimentare congelate trebuie comercializate numai în stare congelată; la decongelare trebuie să prezinte gustul și mirosul nemodificate, caracteristice sortimentelor respective;
- Este interzis ca produsele alimentare congelate rapid să se recongeleze, acestea trebuind să se prelucreze imediat ce au fost decongelate;
- Nu achiziționați produsele la care constatați aglomerări sub forma unor blocuri sau prezența de gheață în ambalaj;
- Acordați o atenție deosebită când cumpărați produsele alimentare congelate asupra modului de prezentare a ambalajului; nu achiziționați produse la care ambalajul este murdar, degradat, nu este închis etanș și nu asigură salubritatea produsului;
- Acordați atenție deosebită datei durabilității minimale; refuzați produsele care prezintă data durabilității minimale modificată, depășită sau pe care nu este înscrisă data durabilității minimale;
- Mențiunile obligatorii care se înscriu pe etichetele/ ambalajele produselor alimentare provenite din alte țări trebuie să fie redactate în limba română, fără a exclude prezentarea acestora și în alte limbi;
- La cumpărarea produselor alimentare solicitați și păstrați bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriți să reclamați calitatea/siguranța unui produs.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!