Chiar dacă ultima perioadă a adus numai temperaturi ridicate față de normalul acestor luni, se pare că vremea începe să se răcească și, implicit, să apară și primele ninsori. Astfel că, odată ce temperaturile scad sub 8 grade Celsius, șoferii trebuie să se gândească serios să-și schimbe anvelopele de vară cu cele de iarnă.
Anvelopele de iarnă au ca scop principal de menținere a elasticității pe carosabil, astfel încât frânarea și aderența să fie cât mai bune. Putem recunoaște anvelopele de iarnă după inscripția unui fulg de zăpadă, unui munte cu trei vârfuri, precum și inscripția M+S (n.n. – Mud & Snow). Aceste semne sunt garanția faptul că anvelopa a trecut cu bine de testele în condiții de zăpadă sau de drum noroios, iar aceasta poate fi utilizată în situații de acest tip, potrivit euronews.ro.
De ce criterii trebuie să țină cont șoferii atunci când aleg anvelopele de iarnă
Primul criteriu este eticheta energetică a anvelopei. Aceasta oferă șoferilor informații cu privire la aderența pe care cauciucul o are pe carosabilul umed, nivelul de zgomot pe care mașina o are la rulare, dar și consumul de carburant. Aderența se grupează în categorii de la „A (pentru cele mai bune performanțe)” până la „G (pentru cele mai slabe performanțe)”. Pe vreme de ploaie, diferența de consum între o anvelopă de cea mai înaltă clasă față de cea mai joasă clasă este de nu mai puțin de 30%.
Profilul anvelopei reprezintă banda de rulare a anvelopelor și este compusă martor de uzură, flancuri, striații și blocuri. Cel mai des întâlnit este cel simetric, unde părțile exterioare și interioare ale benzii de rulare sunt imagini în oglindă ale aceluiași model.
Cel mai important criteriu în alegerea unei astfel de anvelope îl reprezintă micile benzi proeminente care e exact adâncimea ei (aproximativ 4-5 mm).
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!