La două luni de când două vagoane ale unui tren de metrou au deraiat și au rămas suspendate într-un depou, nimic nu s-a schimbat. Garnitura e tot acolo, iar siguranța călătorilor e pusă sub semnul întrebării.
Recuperarea vagoanelor aflate la 2 metri înălțime e imposibilă, spun reprezentanții sindicatului de la metrou, potrivit cărora incidentul produs în luna ianuarie va costa regia 6 milioane de euro.
Marin Picu, mecanic instructor, spune că spațiul e foarte mic și e nevoie de o firmă specializată pentru a coborî garnitura rămasă în aer. La rândul său, liderul USLM, Ion Rădoi, precizează că nu se poate scoate de acolo decât ca fier vechi.
Ancheta declanșată imediat după incident arată că una dintre cauze ar fi o problemă de software, care ar fi menținut alimentarea vagoanelor.
A încălcat toate protocoalele de siguranța populației. Ca să porneşti un tren, e ca la o maşină, să bagi cheia în contact. Asta nu avea aşa ceva. E ca şi când maşina dumneavoastră ar porni singură. Putea, când a coborat din hală să intre în circulaţie şi să prindă un tren din urmă, a declarat unul dintre mecanici.
Pe de altă parte, oficialii Metrorex ne asigură că situația este sub control în subteran: Circulația trenurilor de metrou cu călători se desfășoară în condiții de siguranță. Atât Metrorex cât și instituțiile cu atribuții în controlul activităților privind siguranța circulației, verifică în permanență respectarea procedurilor, iar eventualele accidente/incidente produse în circulația trenurilor cu călători sunt investigate de Agenția de Investigare Feroviară Română.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!