Zilele trecute, au ieşit pe traseu primele 30 de maşini turceşti de transport public în București. Șoferii s-au plâns că au reuşit cu greu să pornească motoarele, alţii că le-au jucat feste comenzile. În prima zi de folosință, unul dintre cele de pe linia 336 s-a oprit brusc. Computerul de bord a afişat un mesaj legat de siguranţa generală. Reprezentanții STB au transmis că „informațiile răspândite sunt false, nefondate și denigratoare”.
Redăm integral comunicatul STB:
Autobuzele nou achiziționate sunt fiabile, iar problemele care au apărut sunt minore și au fost remediate operativ. Astfel de situații sunt inerente la achiziția unor autovehicule noi, cazuri similare fiind înregistrate și la autobuzele achiziționate în anul 2006.
Achiziția de autobuze din acest an a fost făcută în urma unei licitații publice internaționale, la care au putut participa toți furnizorii interesați, câștigătorul fiind desemnat conform legii.
În primele două zile, nu au fost înregistrate retrageri la autobaze, cauzate de defecțiuni. Mai mult, în aceeași perioadă, STB nu a primit din partea călătorilor vreo reclamație sau plângere, ci, dimpotrivă, au fost trimise mesaje de mulțumire pentru condițiile oferite de aceste vehicule.
Conducerea și specialiști ai STB au avut o întâlnire cu reprezentanții Otokar, în urma căreia s-a constatat că disfuncțiile apărute sunt minore. Totuși, pentru a preîntâmpina orice alte probleme, Otokar va asigura echipe de tehnicieni și specialiști în fiecare autobază a STB.
În plus, conducerea executivă a STB a dispus chiar astăzi efectuarea unor verificări exigente în traseu cu privire la funcționarea autobuzelor noi și va avea în continuare întâlniri cu membri din conducerea Otokar pentru Europa Centrală și de Est.
Referitor la declarațiile unor lideri de sindicat care susțin că ar exista probleme grave la o treime dintre vehiculele aflate în traseu, STB precizează că aceștia sunt salariați care au probleme disciplinare și încearcă să denigreze compania municipală de transport a Capitalei. STB menționează că acești angajați reprezintă o minoritate în rândul celor peste 10.000 de salariați și nu prezintă punctele de vedere ale acestora, nici măcar ale șoferilor care conduc noile vehicule.
Pentru conducerea STB, primează interesul călătorilor, aceștia fiind chiar rațiunea de a exista a companiei de transport a Capitalei. „Nu tolerăm, sub nicio formă, lipsa de respect față de călători, nici prin utilizarea unor vehicule nesigure, dar nici prin inducerea în spațiul public a unor informații false, menite a le crea călătorilor o stare de teamă sau de inconfort nejustificată”, spune Andrei George Creci, directorul general al STB. În cazul în care informațiile răspândite sunt false, nefondate și denigratoare, STB își rezervă dreptul de a acționa în consecință.
STB va monitoriza permanent fluxurile de călători și, pe măsură ce vor sosi noile vehicule, autobuzele companiei vor fi redistribuite pe linii în funcție de cererea de transport, ținându-se cont de gradul de poluare și de capacitatea acestora.”
Subiectele tale preferate sunt și la știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!