Jumătate dintre participanții la cel mai recent sondaj de opinie realizat de eJobs România au aplicat la cel puțin un job în ultima lună, cu intenția de a-și schimba locul de muncă până la sfârșitul anului. 2019 a fost un an intens în ceea ce privește intențiile de angajare ale românilor - 85% dintre respondenți au aplicat cel puțin o dată pentru o nouă slujbă.
Doar 8,4% dintre respondenți sunt suficient de mulțumiți de posturile lor actuale, motiv pentru care ultima oară când au aplicat a fost în urmă cu mai bine de doi ani.
Încurajați de numărul mare de joburi disponibile pe piață, candidații încep să fie din ce în ce mai atenți la procesul de recrutare și au așteptări mari de la angajatori. Pentru 7 din 10 candidați felul în care le vorbește recrutorul este cel mai important aspect la un interviu de angajare și unul dintre factorii în funcție de care decid dacă să accepte sau nu o ofertă.
52% dintre respondenți își doresc să aibă cel puțin o întâlnire și cu cel care ar urma să le fie manager direct. Feed-back-ul de după interviu, răspunsurile pe care le primesc de la recrutor, dar și felul în care arată compania sunt alte elemente de care țin cont candidații și care pot face diferența dintre o ofertă acceptată și una refuzată. Aproape 20% dintre respondenți au specificat că își doresc ca interviurile de angajare să nu dureze mai mult de o oră.
Candidații știu din ce în ce mai bine ce își doresc de la un loc de muncă, de la un angajator, de la managerul direct, de la colegi, de la recrutor și așa mai departe. Au un nivel tot mai ridicat de așteptări și „amendează” tot iese din acest cadru. Astfel, 62,5% dintre participanții la studiu sunt deranjați atunci când primesc întrebări-clișeu care nu au legătură cu poziția pentru care au aplicat. Aproape la fel de mulți includ în același top lipsa informațiilor despre salariu, întrebările despre viața personală ori atitudinea distantă din partea recrutorului. Din fericire, în ultimii doi ani, recrutorii au început să lucreze în această direcție și să îmbunătățească procesele de recrutare, arătând o preocupare din ce în ce mai mare în direcția dezvoltării propriului brand de angajator, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
82% dintre cei care caută un loc de muncă o fac prin intermediul platformelor de recrutare online. Al doilea cel mai utilizat canal pentru depunerea aplicărilor sunt website-urile angajatorilor. 23% folosesc în acest scop și rețelele de socializare, iar 19% dintre candidați au menționat că încearcă să se angajeze și prin intermediul târgurilor de job-uri.
Studiul a fost realizat în perioada 1-19 noiembrie, pe un eșantion de 1.493 de respondenți.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!