Taxa de poluare, timbrul de mediu sau taxa de primă înmatriculare ar putea reveni, în perioada următoare. Directorul general al Porsche România susține că autoritățile sunt preocupate de poluarea tot mai mare din marile orașe.
Tema taxei de mediu preocupă multă lume. Pandemia a îngreunat comunicarea pe această temă, dar din informațiile pe care le am, din partea autorităților, acestea sunt preocupate de subiect, a declarat Brent Valmar.
El a subliniat că tot mai mulți sunt conștienți de problemele legate de poluare dar și de siguranță rutieră. Mașinile vechi importate sunt într-o stare tehnică precară, nu sunt întreținute corespunzător și pun în pericol siguranța traficului.
Timbrul de mediu a fost eliminat în februarie 2017, moment din care s-au importat aproape 2 milioane de rable pe piața locală, ceea ce a dus și la creșterea puternică a traficului în marile orașe. În timp ce numărul mașinilor a crescut puternic, infrastructura s-a dezvoltat extrem de lent – nicio nouă parcare subterană nu a fost inaugurată în Capitală în tot acest timp, iar Bucureștiul în continuare nu are o centură funcțională.
Anularea taxei de mediu a fost o mare greșeală, iar rezultatul s-a văzut imediat. Avem nevoie de o legislație care să țină cont de valorile emisiilor de dioxid de carbon și de facilități pentru mașinile electrice și hibride, insistă șeful Porsche România, cel mai mare importator de pe piața auto locală.
Mai mult, programele Rabla se vor concentra tot mai mult asupra mașinilor verzi, prin Rabla Plus, cu prime de casare pentru vehicule electrice și hibride. România are în prezent cel mai mare bonus acordat mașinilor electrice, de aproape 10.000 de euro.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!