În cazul unui dezastru natural, utilizatorii WhatsApp pot oferi sau solicita ajutor. Aplicația va avea un instrument de răspuns la criză nou introdus în opțiuni.
În trecut, reacțiile la solicitările de pe paginile de răspuns la criză puteau fi trimise doar cu Facebook Messenger.
În India, cea mai mare piață WhatsApp, 400 de milioane de oameni folosesc aplicația. Pe cele mai mari trei piețe WhatsApp - India, Brazilia și Argentina -, peste 90% dintre utilizatorii de smartphone-uri vor folosi serviciul de mesagerie în acest an, potrivit specialiștilor.
„Am făcut un studiu care a arătat că oameni din întreaga lume doreau să extindem”, spune Emily Dalton Smith, inițiatoarea proiectului. Ea a menționat că utilizarea WhatsApp ca instrument de răspuns la criză ar fi deosebit de benefică în zonele cu conectivitate slabă, unde WhatsApp ar putea fi singurul instrument de mesagerie accesibil.
Ca parte a acestei inițiative, Facebook și-a extins și hărțile zonelor în care s-au produs dezastre, astfel încât acestea să fie accesibile respondenților. Aceste hărți colectează date despre distribuția proviziilor și despre intervențiile autorităților, permițând echipelor de răspuns să identifice ce servicii sunt necesare într-o anumită comunitate.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!