Ei au sesizat nereguli practicate de comercianți în timpul promoțiilor. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Marius Pîrvu, a spus pentru Agerpres că în această perioadă e greu de spus dacă prețurile afișate de comercianți sunt sau nu oneste.
40 de sesizări au fost depuse până acum doar în București. Consumatorii au reclamat nerespectarea termenelor de livrare, anularea comenzilor şi nerestituirea contravalorii produselor în termenul legal. Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor le recomandă celor care fac cumpărături de Black Friday să fie foarte atenți. Și asta pentru că este greu de spus cât de oneste sunt prețurile practicate de comercianți în această perioadă.
În plus, recomandă celor care cumpără online să verifice stocul existent şi preţul afişat pe site, dacă acesta conţine sau nu TVA şi dacă include și costul de livrare. Și trebuie știut și că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, consumatorul are dreptul de returna produsul în 14 zile fără a preciza vreun motiv. În acest caz, primeşte înapoi banii în termen de alte 14 zile.
Anul trecut, de Black Friday inspectorii ANPC au dat amenzi de peste 120 de mii de lei comercianților.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!