Germania rămâne una dintre țările europene cu cea mai bună rețea feroviară. Aici, primele trenuri de mare viteză ICE au fost introduse în circulație în 1991. Este o țară în care se regăsește un mix al liniilor de mare viteză. Astfel, pe relația Koln-Frankfurt și Nurnberg-Ingolstadt, se circulă cu 300 de km/h, în timp ce pe majoritatea celorlalte linii modernizate, trenurile circulă cu viteze cuprinse între 150 și 250 de km/h.
Trenurile Inter City Expres ICE au ajuns la a patra generație și operează regulat cu viteze maxime de 300 de km/h. Recordul de viteză, stabilit în probe, a fost atins în 1988-406 km/h. Principalul operator al trenurilor este Deutsche Bahn, dar în această țară sunt nu mai puțin de 1500 de companii feroviare private. ICE 4 pot fi întâlnite și în Olanda, Austria sau Elveția.
Planul de Infrastructură de Transport 2030, aprobat de Cabinetul Federal al Germaniei, include 1,000 de proiecte cu o valoare totală de 269 de miliarde de euro, din care 112,3 miliarde de euro vor fi alocate numai proiectelor feroviare. Iar 70% din suma va fi folosită pentru modernizarea și întreținerea infrastructurii. Investițiile se vor concentra pe reducerea aglomerărilor pe coridoarele mari, pentru optimizarea fluxului de trafic. Vor fi eliminate astfel problemele de congestie pe 800 de km de cale ferată, potrivit clubferoviar.ro.
Un alt proiect interesant anunțat de ministrul german al transporturilor vizează interzicerea vagoanelor de marfă zgomotoase după 2020.
Investiții record anunță și Marea Britanie!
Planul administratorului de infrastructură din Marea Britanie, Network Rail, de a îmbunătăți sistemul de transport feroviar în perioada 2019-2024 prevede investiții record de până la 52,7 miliarde de euro. La această sumă se adaugă 11 miliarde de euro- fondul de îmbunătățire a sistemului feroviar, pe care guvernul l-a pus la dispoziția proiectelor feroviare care pot fi realizate de Network Rail sau de către alte companii.
Pentru o cale ferată mai fiabilă, planul de afaceri strategic va reduce cu 15% numărul trenurilor care au întârzieri.
De asemenea, planul implică reducerea cu 18% a consumului energetic și o reducere de 25% a emisiilor de dioxid de carbon.
„Acest plan se axează pe aceste îmbunătățiri și stabilește metodele prin care vom face calea ferată mai fiabilă și mai eficientă din punct de vedere al costurilor și cum putem accelera transformarea tehnologică a sistemului nostru feroviar în această era digitală", a declarat Mark Carne, directorul executiv al Network Rail.
Spania
Are cea mai extinsă rețea de linii feroviare de mare viteză din Europa, peste 3200km, în care a investit până acum peste 60 de miliarde de euro. Spania a depășit în 2010 Franța prin numărul de kilometri de linii de mare viteză în funcțiune. Prima linie de mare viteză din Spania a fost inaugurată în 1992, pe ruta Madrid-Sevilla. Cei 471 de km au fost parcurși în 2h și 20 de minute, cu 300 km/h. Servicii Spaniole de mare viteză (AVE) furnizate de Renfe Operadora reduce la jumătate timpul de călătorie cu mașina și ajunge la peste 250 km / oră. Viteza comercială a trenurilor sale este de 300 km / h și viteza maximă de 356'8 km/h.
Guvernul spaniol a anunțat că va investi 500 milioane de euro în proiecte pentru modernizarea rețelei feroviare de mare viteză.
Potrivit premierului Mariano Rajoy, investiția va adăuga 15 trenuri de mare viteză la parcul de material rulant existent.
Anul acesta va fi lansată licitația pentru linia de mare viteză Sevilla-Malaga, situată în partea de sud a Spaniei.
Tot în 2018, Spania va organiza o licitație pentru mentenanța a peste 420 de trenuri. Contractul va avea o valoare de 450 milioane de euro, se va derula pe o perioada de patru ani, iar organizatorul licitației este RENFE, operatorul de transport feroviar de pasageri din Spania.
Începând cu prima jumătate a anului 2019, un nou serviciu feroviar de mare viteză la costuri mai scăzute, denumit EVA, va fi disponibil pe ruta dintre Barcelona și Madrid, potrivit ministrului dezvoltării, Ínigo de la Serna. Astfel, noul serviciu va oferi mai multă flexibilitate și prețuri mai mici cu 20 - 25%, față de serviciul feroviar de mare viteză deja consacrat în Spania, oferit de trenurile AVE.
Dacă vrei să citești toate materialele Campaniei Știrilor Digi FM, le găsești aici.
Sursa foto: CFR Pro Infrastructura
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!