După revoluție, pe la ministerul transporturilor s-au perindat nu mai puțin de 25 de miniștri. Și toți au avut planuri și proiecte. Și toți au fost de acord că atragerea banilor europeni trebuie să fie o prioritate.
Îi ascultăm pe Anca Boagiu, Ioan Rus, Dan Șova, Traian Băsescu, Dan Costescu
Dacă nu ai un management important și nu te raportezi la niște criterii de performanță în cadrul companiei, e clar că lucrurile o iau razna. Dacă fiecare se apucă să mai deschidă o licitație pentru care n-are bani, începem să facem o plată și de acolo acumulăm arierate ani în șir, bineînțeles că vom ajunge în găurile negre pe care le vedem. De la CFR Infrastructură lipsesc, în ultimii 25 de ani, un milliard de euro investiții, nu s-au făcut! Întotdeauna se poate mai bine, eu am făcut ce am putut eu cel mai bine. Vreau să știți că este pentru prima oară în istoria transporturilor și a infrastructurii când am inversat paradigma. Când eu am venit la minister, se discuta permanent că avem foarte mulți bani și suntem incapabili să realizăm proiecte. Astăzi avem proiecte realizabile, care depășesc de trei ori banii pe care-i avem la dispoziție. Dacă mă întrebați, investiții, bine, dar din ce? E foarte simplu, din bani europeni. România are 42 de miliarde de euro la dispoziție pentru acest exercițiul bugetar al Uniunii Europene. Ne propunem să continuăm investițiile pe Coridorul 4 feroviar . Calea ferată are șansa să închidă înainte de 2017-2018 acest coridor. În acel moment se va putea circula de la Constanța până la Curtici, pe calea ferată, cu viteze de 160 de km/h.
Campania știrilor DIGI FM: "CFR - Cifrele dezastrului" a arătat până acum în ce situație se află infrastructura feroviară din România. Am aflat cu ce viteză merg trenurile la noi, în ce condiții sunt nevoiți să circule cei care aleg calea ferată, care sunt nemulțumirile lor, dar și ale angajaților din sistem. Am descoperit că problemele sunt vechi, că nu s-a investit mai deloc după revoluție și că nu am atras la timp fondurile europene pe care le aveam la dispoziție. Au fost promisiuni, planuri, proiecte si masterplanuri, dar puține s-au concretizat. Putem afirma, așadar, că infrastructura este una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă România. Din fericire însă, lucrurile par să intre pe un făgaș normal, cel puțin pe termen scurt.
Actualul ministru al transporturilor și-a început mandatul pornind de la ideea că trebuie schimbat modul în care se lansează noile proiecte.
Ne pregătim pentru ce poate fi mai rău, a anunțat Lucian Șova, la dezbaterea ce a reunit la aceeaşi masă actori principali din infrastructura rutieră, feroviară şi de metrou, organizată în luna martie de revista Capital, "Transporturi și Infrastructură 2018".
Așa cum a fost gestionată până acum problematica implementării proiectelor de infrastructură mare, nu putem spune că a fost un succes. Și, cred eu, în principal din cauza termenelor prea mari în care au fost parcurse procedurile de achiziție publică. Iar, atunci când la sfârșitul unei proceduri s-a ajuns să se și definească un câștigător, uneori acesta nu mai avea capacitatea administrativă, tehnică sau financiară să poată implemeta proiectul.
Prezent la aceeași conferință, director general al CFR SA, Ion Gavrilă a anunțat că anul acesta sunt în plan modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată, modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, precum și lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri
Anul acesta ne-am propus să avem 23 de poduri și podețe, așa avem modernizate 47 de stații de cale ferată și 42 de treceri la nivel. Am inventariat toate zonele unde se circulă și unde este trafic mai mare și avem restricții de viteză. Ne-am propus, împreună cu Direcția de Exploatare, să ridicăm anul acesta 25% din restricții, acolo unde se poate. Asta înseamnă peste 100. Bineînțeles, restricții vor fi în continuare. Să le ridicăm pe cele care vin și din cele vechi 20-25%. Colegii mei au achiziționat niște utilaje de mică mecanizare care sunt foarte bune, mai căutăm un tractorist. Am cumpărat un buldozer, dar nu găsim un tractorist, pentru că au plecat la firme care îi plătesc foarte bine. Nu avem ingineri de poduri…
Dacă vrei să citești toate materialele Campaniei Știrilor Digi FM, le găsești aici.
Sursa foto: CFR Pro Infrastructura
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!