Numărătoarea inversă până la Paște a început, iar mulți dintre români se grăbesc să-și achiziționeze produsele de bază, de teama scumpirilor, însă eforturile lor sunt în zadar, cel puțin în ceea ce privește ouăle. Concret, prețul unui ou este de două ori mai mare atunci când ajunge la consumator.
Cu două săptămâni înainte de Paște, ouăle se vând la poarta fermei cu aproximativ 40-50 de bani, deoarece cererea este redusă, iar producătorii sunt nevoiți să scadă prețurile. Acest lucru nu se vede însă la raft, unde prețul unui ou este de 1,1-1,3 lei. Prețul mediu al unui ou la producătorii din România este 70 de bani, scrie Ziare.com.
Traseul ouălor are un singur pas intermediar la unitățile de procesare, unde sunt marcate și ambalate, apoi merg direct la supermarket, motiv pentru care diferența de preț nu pare să fie justificată.
„Sunt scheme speculative ale retailerilor. Diferența de preț nu se regăsește nici măcar în transport. Supermarketurile au o formulă de calcul foarte interesantă... Ei nu merg pe adaos comercial de 10%, 15%, 20%. Ei merg pe marjă de profit!”, a explicat Leonard Constantin Stafie de la Asociația Profesională a Crescătorilor de Păsări de Carne și Ouă Iași, citat de Revista Ferma, potrivit sursei citate.
În România se consumă aproximativ 90 milioane de ouă în fiecare lună, dar consumul crește cu aproximativ două treimi în lunile cu o sărbătoare importantă. Astfel, se vor vinde în jur de 150 de milioane de ouă de Paște.
Citește și:
- Vremea de Paște: temperaturi mai ridicate decât normalul în toată țara, cu ploi în prima săptămână
- Cum congelăm alimentele în mod corect. Cele mai frecvente greșeli
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!