Cătălin Ivan este managerul Digi FM, postul de radio care pe 11 noiembrie împlinește 5 ani de la înființare. Cătălin este mai mult decât un șef, este un om empatic care își susține echipa, mândru de colegii săi, după cum spune și el în interviu. O descriere simplă, corectă și neutră pentru cel care, înainte de a fi șef, este colegul activ și mereu de nădejde din Digi FM. La ceas aniversar, Cătălin ne vorbește despre ce înseamnă să coordonezi un post de radio nou care și-a dublat audiențele în 5 ani, cărui fapt i se datorează o astfel de performanță, dar și cum a reușit Digi FM să fie primul radio care a emis de acasă, în starea de urgență.
Ce înseamnă să fii managerul unui radio nou în România?
Cu o echipă bună și un plan serios, lucrurile sunt destul de ușor de pornit. Însă, dacă ai misiunea de a ridica acel radio, fără trecut, la nivelul marilor radiouri cu care ai copilărit și crescut, asta implică o ușoară formă de nebunie... În cazul meu, propunerea a venit de la Cosmin Prelipceanu și managementul Digi. Știam că e o mare oportunitate, dar am simțit-o ca pe o propunere de a sări cu parașuta. Indiferent cât de bine am fi plănuit și pregătit totul, nu puteam avea garanția că va funcționa așa cum ne doream.
Spre deosebire de radiourile cu notorietate, unui radio nou poți să-i alegi personalitatea, să-i modelezi caracterul în funcție de ce-i lipsește concurenței. Cine se aseamănă, se adună. Așa că am plănuit un radio asemănător ascultătorului cu care ne-am dorit să ne împrietenim.
Și ca relația să înceapă rapid, i-am făcut de la început o promisiune pe care o respectăm în fiecare zi. Așa s-a născut sloganul nostru: Ca să știi.
Audiențele - la fiecare patru luni, vine câte un moment important
Digi FM a urcat pe an ce trece în topul radiourilor. Cărui fapt i se datorează acest lucru?
Nu poate fi decât meritul unei echipe frumoase și istețe. Colegii mei au găsit în Digi FM o formă de împlinire și o bună ocazie de a se testa profesional. Altfel spus, și-au dorit să afle cât de buni pot fi și asta ne-a adus dublarea audienței în mai puțin de 5 ani. Au simțit că piramida radiourilor cu tradiție în România poate fi mișcată atunci când efortul e comun și controlat cu precizie. Sunt profesioniști și lucrează cu plăcere. E formula perfectă.
La 5 ani de Digi FM, când privești înapoi, ce momente importante îți amintești?
Radioul românesc, spre deosebire de alte medii, are dezavantajul unei metode rudimentare de măsurare a audienței, iar rezultatele sunt comunicate la fiecare patru luni. Niciodată mai des de atât. E ca și cum ai urca pe o scenă și ți-ai juca rolul, zi de zi, spectacol după spectacol, fără dreptul de a-ți vedea publicul, fără a-i putea auzi reacțiile, fără a afla cât de bine au fost primite eforturile tale de a-i face pe plac. Așa că primul moment important a venit o dată cu prima audiență. Și de atunci, la fiecare patru luni, vine câte un moment important.
Unele știri de la Digi FM au fost citite cu pătura pe cap
Pandemia a fost o provocare pentru toți cei care lucrează în media. Digi FM a fost primul radio din țară care a anunțat că și-a mutat în starea de urgență emisia de acasă. Cum a fost atunci, ce provocări ați întâmpinat și cum stau lucrurile acum?
Pandemia ne-a supus la două încercări majore ce nu puteau fi prioritizate: siguranța echipei și continuarea emisiei fără compromisuri de conținut. Explicația pe scurt a reușitei noastre logistice este... Vedeta! Așa-i spunem tehnicului nostru. El a făcut totul pentru ca noi și colegii de la PRO FM să fim adăpostiți. Restul vine probabil de la faptul că facem parte din generația pe care progresul tehnologic a făcut cele mai multe încercări. Suntem obișnuiți să ne adaptăm din mers, așa că am divizat și mutat cea mai mare parte a radioului în câteva zeci de puncte din care am început să lucrăm. Partea mai grea a fost să facem schimbările fără ca cineva să observe că emitem de acasă. Știe cineva, de exemplu, că unele știri de la Digi FM au fost citite cu pătura pe cap, pentru ca sunetul să nu fie afectat de reverberația propriului dormitor? Sper că nu! Sau că cele mai importante concursuri și campanii de marketing au fost concepute într-o bucătărie din Colentina? Sau că Lucian Mîndruță își face uneori emisiunea din propria mașină? Trebuie precizat totuși că niciodată de pe locul șoferului. Cel puțin așa m-a asigurat pe mine. :)
Un mesaj pentru ascultătorii Digi FM...
Celor aproape 1 milion de ascultători care ne sunt zilnic alături, le mulțumim și îi așteptăm cu drag la Digi FM, indiferent de motivul pentru care ne-au ales. Fie că e vorba de știri, muzică sau programe, suntem aici și ne străduim să fim mereu mai buni.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!