STS a prezentat marți tehnologia eCall, un sistem de comunicații în caz de urgență, amplasat la bordul unui autovehicul. Software-ul poate salva vieți în cazul unui accident deoarece sună automat la 112 și transmite informații importante pentru localizare.
Grație sistemului eCall, imediat după producerea unui accident, odată cu activarea senzorilor de impact este lansat un apel către numărul unic de urgență 112. De asemenea, mașina furnizează informații precum coordonatele GPS, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat și direcția de mers.
După transmiterea datelor, se stabilește o legătură de voce între ocupanții autovehiculului și 112. Echipele de salvare vor avea suficiente informații pentru a ajunge la locul accidentului, chiar dacă toți ocupanții mașinii sunt inconștienți.
Serviciul de urgență 112 a fost configurat special pentru a putea recepționa astfel de mesaje încă din 2013, dar abia pentru mașinile fabricate după 2018 a devenit obligatorie instalarea sistemului eCall.
De atunci, peste 4.000 de mașini fabricate în Uniunea Europeană au sunat singure la 112 după incidente rutiere.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!