Cei care își doresc să călătorească în următoarea perioadă trebuie să țină cont de mai multe lucruri. Pe lângă grevele din aeroporturi, pasagerii se confruntă acum și cu o altă problemă și anume: zăpada.
Weekendul trecut, cetățenii din Marea Britanie au întâmpinat probleme pe ruta Londra - Manchester, din cauza condițiilor meteorologice drastice. Pasagerii au avut parte de întârzieri de câteva ore, iar acum oamenii se întreabă ce drepturi au în astfel de condiții.
În următoarele zile și săptămâni, tot continentul se va confrunta cu zăpadă și greve, astfel că este posibil să vă fie amânate sau chiar anulate planurile de vacanță. Cu toate acestea, dacă ai făcut deja rezervări și ai cumpărat biletele, gândește-te de două ori înainte să-ți anulezi biletul, căci poți suferi pierderi majore, potrivit euronews.ro.
Cum pot pasagerii să-și recupereze banii
Dacă ați rezervat deja călătoria, probabil că cel mai bine este să păstrați biletele, deși depinde de compania aeriană cu care zburați. Asociația de călătorie din Marea Britanie (ABTA) a îndemnat potențialii călători să nu-și anuleze zborurile.
„Deși este cu adevărat dezamăgitor dacă întâmpinați o întârziere sau o anulare, aveți drepturi, inclusiv pentru un zbor de înlocuire sau rambursare, plus o compensație semnificativă în majoritatea cazurilor când zborurile sunt anulate cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare. Dacă vă gândiți să anulați în avans sau să vă amânați călătoria, asigurați-vă că verificați termenii și condițiile rezervării înainte de a face acest lucru, deoarece este posibil să suportați anumite costuri.”, a spus un purtător de cuvânt al ABTA.
Majoritatea companiilor aeriene vor percepe o taxă mare de anulare dacă vă anulați zborul, cu excepția cazului în care ați achiziționat o opțiune rambursabilă. Cu toate acestea, dacă decideți că doriți să anulați, fiți atenți la timp. Furnizorii pot oferi o rambursare parțială înainte de o anumită dată.
Dacă zborul vostru este anulat, aveți dreptul de a alege între o rambursare, redirecționare sau retur. Dacă alegeți oricare dintre aceste trei opțiuni, nu mai aveți drepturi asupra celorlalte două. Compania aeriană trebuie să încerce să vă ducă la destinație cât mai curând posibil, chiar dacă aceasta implică călătoria cu un alt transportator.
În timpul grevei, este posibil ca operatorul aerian să nu poată oferi să vă redirecționeze sau să vă ofere o retur în condiții de transport comparabile cât mai curând posibil. În acest caz, trebuie să ramburseze costul zborului. Dacă totuși compania aeriană nu vă oferă posibilitatea de a vă rerezerva biletul, dar cumpărați un alt bilet pentru a ajunge acasă în condiții de transport comparabile, ea trebuie să vă ofere diferența de preț dintre biletul original și costurile noului bilet.
Aveți în continuare dreptul de a alege dacă anularea are loc după ce aeronava a decolat, dar a fost obligat să se întoarcă la aeroportul de plecare. Dacă acceptați redirecționarea, aceasta nu mai este considerată o anulare, ci o întârziere. Nu uita că poți alege data; nu trebuie să faceți călătoria cât mai devreme posibilă.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!