România este ţara europeană cu cea mai mare rată de mortalitate în sistemul de transport, iar chiar dacă aceasta este în special din cauza traficului rutier, trebuie luat mai multe măsuri în sectorul feroviar, pentru a evita noi tragedii, avertizează fostul comisar european Corina Crețu într-un mesaj postat pe Facebook după ce o locomotivă a lovit violent, sâmbătă, garnitura de vagoane în gara Galați.
„România este ţara europeană cu cea mai mare rată de mortalitate în sistemul de transport – în primul rând pe autostrăzi, însă, având în vedere starea deplorabilă a infrastructurii feroviare, trebuie să fim conştienţi că oricând s-ar putea înregistra un accident de nivelul celui din Grecia”, avertizează ea.
Cel puțin 57 de persoane au murit în Grecia, pe 1 martie, când un tren cu pasageri, care făcea legătura între Atena și Salonic, s-a ciocnit cu un marfar. Corina Crețu, actual europarlamentar, avertiza din 3 martie, când un tren de călători a lovit unul de marfă în Teleorman, că România nu a decontat până acum niciun euro din PNRR pentru lucrări în domeniul feroviar. Acum, după accidentul din gara Galați, ea revine și subliniază, ca măsură de siguranță pentru traficul feroviar, că „este imperios necesară consolidarea capacităţii administrative a CFR în vederea implementării sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS)”, potrivit Libertatea.
„Potrivit unui studiu realizat de către Comisia Europeană, niciuna dintre investiţiile semnificative efectuate în sisteme de semnalizare feroviară nu a fost încă dată în folosinţă, punându-se astfel în pericol viaţa pasagerilor şi împiedicând creşterea vitezei de deplasare funcţionale pentru traficul feroviar. Fără un sistem ERTMS funcţional, niciunul dintre proiectele feroviare finalizate nu poate fi considerat ca fiind funcţional”, afirmă Corina Crețu.
Patru persoane au fost rănite, iar una dintre ele a decedat la spital, după ce un tren de călători a fost lovit violent de locomotiva care urma să fie cuplată la el, sâmbătă seară în Galați. Directorul CFR Călători a precizat că, din imagini, locomotiva pare să se deplaseze cu 30-35 km/h, în vreme ce viteza la cuplare ar trebui să fie de maximum 10 km/h.
Rodrigo Maxim, lider sindicat CFR, susține că accidentul s-a produs din cauza unei defecțiuni tehnice. „Era un mecanic cu experiență, dar locomotiva nu l-a mai ascultat. El trebuia să se cupleze la tren. Mergea cu viteză mai mică, însă trenul n-a mai ascultat comanda mecanică. Este o problemă tehnică. Locomotiva a avut probleme. Graduatorul s-a defectat și n-a mai ascultat comenzile. Crește treptele și dă viteză. Ca accelerația la mașină. Multe locomotive au probleme”, a declarat Maxim.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!