După un an 2019 în care Black Friday a depășit borna de 300 milioane de euro încasări la nivelul întregii luni noiembrie, în acest an se estimează vânzări în scădere cu cel puțin 20%, arată o analiză a companiei de consultanță Frames.
Pandemia de COVID-19 a influențat semnificativ obiceiurile de consum. În 2020, românii nu mai cumpără atât de multe haine, produse cosmetice și accesorii, vedetele precedentelor ediții Black Friday, ci se concentrează pe bunurile de strictă necesitate, legate de muncă și traiul zilnic.
Cea de-a 10 ediție a Black Friday a debutat deja în unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 13 noiembrie, ziua în care cei mai mulți jucători din IT&C, fashion, food, beauty, home&deco, servicii etc. vor organiza campanii speciale de reduceri de prețuri.
Scăderea vânzărilor va fi influențată și de sentimentul de incertitudine, de nesiguranță privind viitorul.
Ne aflăm într-o perioadă plină de incertitudini și oamenii tind să fie mai atenți la cum și pe ce cheltuiesc. Pun mai mulți bani deoparte, renunță la lucrurile neesențiale, cumpără mai puțin decât anul trecut. Mulți au rămas fără locuri de muncă sau se tem că vor fi disponibilizați în condițiile în care pandemia a creat probleme majore în multe domenii de activitate. Astfel că este de așteptat ca această reținere să se resimtă inclusiv în vânzările de Black Friday. În plus, mulți dintre români au investit deja, în perioada de lockdown, în reamenajarea locuințelor, fapt semnalat într-o analiză Frames și confirmat de rezultatele din piață, afirmă experții.
Potrivit estimărilor companiei, vânzările totale de Black Friday se vor situa la nivelul de aproximativ 240 milioane de euro, cu aproape 10 milioane sub rezultatul de vânzări din 2018.
Dacă în 2019, valoarea medie a coșului de cumpărături online a fost de 484 de lei, experții estimează că în acest an aceasta va coborî sub nivelul de 450 de lei.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!