Aproape jumătate din bagajele cu care care călătoresc pasagerii companiilor aeriene în Europa se pierd sau se deteriorează. Dar mulți dintre cei afectați nu fac nimic pentru a le recupera. Nu sunt conştienţi de drepturile pe care le au, după cum arată un studiu făcut de Airhelp, compania care îi ajută pe pasageri să primească despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate.
Studiul arată că, practic, unul din 4 pasageri face plângere ca să primească până la urmă compensaţii pentru bagajele pierdute sau deteriorate. Potrivit legii, respectiv convenției de la Montreal, semnată și de România, în cazul în care operatorul aerian este vinovat de pierderea sau distrugerea bagajului, pasagerul este îndreptățit să ceară compensații care pot fi între 1.500 și 3.500 de dolari. Indiferent dacă zborul este în România sau într- una dintre cele 120 de țări care au ratificat Convenția de la Montreal.
La nivelul Europei, bagajele a 44% dintre pasageri au fost întârziate, pierdute sau deteriorate. Studiul AirHelp arată că sunt 3 motive principale pentru care pasagerii nu ajung să ceară compensaţii. În primul rând nu știu că au dreptul la compensații, 31% sunt în această situaţie, apoi nu știu ce drepturi au în relația cu operatorii aerieni și nu se deranjează să completeze o astfel de cerere.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!