Coordonatorul UPU-SMURD Galaţi, Angel Trifan, a declarat duminică, 26 martie, că o persoană a fost externată și alte două au rămas în spital, în stare stabilă, după impactul violent din gara Galați din seara de 25 martie. El a precizat că femeia care a murit a suferit „o plagă penetrantă la nivelul gâtului”.
„Un bărbat de 53 de ani a fost internat cu politraumatism, cu traumatism toracic-sever, cu fracturi costale multiple şi fractură deschisă de humerus, în reanimare, la Ortopedie. Încă un bărbat de 46 de ani, cu un traumatism al membrului superior, cu fractură deschisă de humerus, tot prin Ortopedie a fost internat în reanimare. Mai avem un pacient de 50 de ani care, după multiple investigaţii, a fost externat. Şansele de supravieţuire sunt bune la toţi şi deocamdată sunt stabilizaţi şi sperăm că va merge totul spre bine”, a spus Angel Trifan, potrivit news.ro.
Întrebat dacă pacienţii răniţi în accidentul feroviar au fost operați, medicul coordonator UPU – SMURD Galaţi a răspuns afirmativ, precizând că intervențiile chirurgicale au fost „de natură ortopedică şi drenaje toracice”.
Trifan a precizat şi ce răni a avut femeia care a decedat: „Au fost cinci stopuri repetate, s-a făcut tot ce se putea pentru a salva această persoană, dar, din păcate, nu s-a reuşit. A avut o plagă penetrantă la nivelul gâtului şi o fractură deschisă la nivelul tibiei”.
Sâmbătă seară, 25 martie, un tren de călători care se afla în staţia Galaţi în aşteptarea formării garniturii pentru ruta Galaţi-Mărăşeşti a fost lovit de locomotiva care urma să tracteze garnitura. În urma impactului extrem de puternic, vagonul lovit a fost deformat şi s-a deplasat aproximativ 80 de metri. O femeie de 53 de ani, conductorul trenului lovit de locomotivă, a decedat ulterior la spital.
Polițiștii au stabilit, după ancheta preliminară, că acul vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului a reieșit că locomotiva s-a accelerat brusc şi că a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat. Șeful CFR, Traian Preoteasa, a spus că acceptă să își asume responsabilitatea pentru neglijența angajaților companiei, dar nu și subfinanțarea sistemului feroviar din România de după Revoluție.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!