Ministerul Mediului anunță că dosarele pentru programele Rabla Clasic și Rabla Plus pot fi depuse exclusiv online. Ca urmare a stării de urgență, sunt acceptate în format electronic toate documentele necesare.
„Totodată, obligativitatea prezentării certificatului de distrugere și radiere a autovehiculelor vechi a fost înlocuită cu o comunicare online către dealer în care să fie specificate data și numele operatorului unde mașina a fost casată. De asemenea, certificatele de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale au fost înlocuite cu o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că viitorul posesor al mașinii noi nu are datorii la stat, la momentul achiziției”, arată un comunicat.
Am simplificat totul, în așa fel încât românii să își poată cumpăra o mașină nouă de acasă, din fața calculatorului. Dosarele pot fi realizate integral cu documente emise electronic și depuse mai departe, tot prin mediul online. Vrem să mișcăm lucrurile chiar și în această perioadă și să ne adaptăm la ea. Avem unul dintre cele mai mari bugete AFM și vrem să-l folosim în linii de finanțare care să sprijine populația și economia țării, a declarat Costel Alexe, ministrul Mediului.
Și termenele de depunere a dosarelor au fost modificare, astfel pentru Rabla Clasic valabilitatea notei de înscriere, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru persoanele juridice a fost extinsă de la 120 la 180 de zile, iar pentru Rabla Plus aceasta a fost extinsă de 180 la 220 de zile.
Ministerul Mediului anunță că pentru toate programele și proiectele aflate în derulare, cu excepția Rabla și Rabla Plus, toate termenele se suspendă pe perioada stării de urgență și încă 30 de zile după încetarea acesteia.
Măsurile au rolul de a ușura obținerea și acordarea finanțării prin debirocratizarea proceselor.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!